وقتی نمای خشک Grow Too Quickly، This is What Occurs

معمولا برای انتخاب نما های ساختمانی به سلیقه هر فرد و مکان ساختمان و محدوده ساختمان نسبت به اب و هوای سازه توجه می کنند و به شرایط متعدد دیگری هم بستگی دارد. در سیستم های نمای خشک نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند.البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد از جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به نما رنگ رویه نما. با توجه به کاهش قابل توجه وزن به ازای هر متر مربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش ملاتی , مقاومت ساختمان افزایش می یابد و و تاثیر بسیار زیادی بر ایمنی و پایداری نما در زمان زلزله و مهار فروریزی نما در لحظه ی زلزله خواهد داشت. یکی دیگر از مسائلی که در سیستمهای سنتی معمولاً دیده میشود، به وجود آمدن شکافهای غیر همسطح میباشد که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت میگیرد و معمولاً هم بدون خراب کردن قابل اصلاح نیست ولی در روشهای اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمیشود، میتوان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلی متر اقدام نمود و حتی طی سالیان بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگها یا سرامیکها و… Th is  po st w​as c​reated by G​SA C᠎ontent Gener᠎at or Demov ersi on!

نحوه نصب نمای خشک

مقاومت در برابر خش خوردگی از دیگر مزیت های نمای سرامیک خشک می باشد، به همین جهت این نوع نما زیبایی و ظاهر خود را در طی سالیان متمادی حفظ کرده و به راحتی درخشندگی و یکنواختی سطح خود را از دست نمی دهند. نمای پرده ای متحرک: در این نوع نما قطعات آجر بصورت پیدا/پنهان های متحرک ( با قابلیت تغییر شکل/ابعاد/فاصله) و در محور مورد نظر طراح اجرا میشوند. بنابراین آجر نانو نما می تواند از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کند. اجرا: اتصال مصالح مورد استفاده به سطح صاف حاصل از مرحله قبل است. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب پایینی دارند که حداکثر 0.5 درصد است و به همین دلیل میزان چسبندگی ملات سیمان به این نوع از مصالح در حد بسیار پایین و حتی صفر است. استحکام ساختمان شما با استفاده از این سرامیک ها تا حد بسیار زیادی بالاتر می رود. پیچ ها و مهره های زیادی برای نصب این نما به کار برده می شوند که هر یک از آنها جنس و مدل های متنوعی دارند. آلومینیوم کامپوزیت : یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن اشاره خواهیم کرد آلومینیوم کامپوزیت است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است.

3. سازه ای که روی نما به کار برده می شود از دیگر متریال ها و مصالح مهمی است که باید به درستی آنها را روی نما نصب کنید. برای هر یک از نماهای ساختمانی مصالح خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که شما باید بدانید برای نصب و اجرای نمای سرامیک خشک هم متریال ها و مواد خاصی به کار برده می شود. ارتفاع سازه و موقعیت جغرافیایی نما روی هزینه نصب و اجرای پروژه تاثیر زیادی دارد که باید مجریان به خوبی آن را در نظر داشته باشند. 4. مجری نصب نما باید به خوبی موقعیت جغرافیایی پروژه در حال انجام را از هر نظر بررسی کند. در این روش ملات و سیمان به کار برده نمیشود بلکه سنگ با استفاده از پیچ و مهره فلزی بر روی دیوار نمای ساختمان نصب میگردد. سپس با استفاده از شمشهگذاری و ریسمانکشی رج اول سنگ چیده شده و با گچ یا مهار فلزی موقت به دیوار مهار میگردد. یعنی از نمای شیک ویلا گرفته تا اجرای دیوار نمای خشک را میتوان با این روش اجرا نمود. از آنجایی که نمای سرامیک بهصورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجراست؛ در نتیجه این نما هیچگونه آلودگی صوتی و ضایعات ساختمانی از خود به جا نمیگذارد.

قیمت اجرای نمای خشک

مجریان نصب نما با انواع متریال ها و مصالح به کار گرفته شده روی نما آشنایی دارند و شما را در این زمینه راهنمایی می کنند. 1. اینکه آنها به خوبی استانداردهای لازم برای نصب نمای خشک را اجرا کنند و با آنها آشنایی داشته باشند اهمیت بسیار زیادی دارد. برای نصب نمای سرامیک خشک هم بهتر است از مجریانی که در این زمینه تخصص دارند درخواست نصب این نمای ساختمانی را داشته باشید. ۶. ابعاد مصالحی که در ساختمان می خواهد به کار رود و همچنین برشکاری که آن ابعاد به آن نیاز دارند. این امر باعث می شود که نمای خشک دارای گستردگی تنوع رنگ و بافت بسیار زیادی باشد. در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. همان طور که از نام آن مشخص است ، این نما به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای سنتی که با ملات اجرا می شود در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است.

دیدگاهتان را بنویسید