پنج آسان راه‌ها {شما می‌توانید|شما ممکن است|شما احتمالاً می‌توانید|می‌توانید نمای ساختمان را به موفقیت {Turn|Flip} کنید

با توجه به اجزای نام برده، روش اجرای نما خشک با استفاده از یک سازه فلزی نگهدارنده انجام میگیرد که وظیفه اتصال پوسته به سازه و تحمل بار را بر عهده دارد. دومین روشی که برای اجرای نماهای آجری به کار میبرند، با استفاده از چسبهای مخصوص است که برای اتصال مصالح مختلف مانند کاشی و سنگ و آجر و… با وجود این معایب کسانی که به دنبال اجرای نمای آجری خود با قیمتی مناسب هستند اما محدودیت زمانی ندارند، این راه گزینه مناسبی است. 1. زمان اجرای آن نسبت به سایر روشها طولانی تر است چرا که دوغاب و سیمان به کار رفته در آن به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. استفاده از ملات ماسه سیمان از رایجترین روشهای اجرای نمای سازههای ساختمانی است که از گذشته مورد استفاده قرار داشته است. برای بسیاری از افراد هنوز هم این روش ناشناخته است و برای برخی دیگر قابل اعتماد نیست چرا که از ایمنی و دوام آن اطمینان کافی ندارند. این روش به حدی جا افتاده که برای برخی از افراد هنوز هم روشهای دیگر ناشناخته است و تصویر آجر را تنها در کنار ملات تصور میکنند و این دو را جداییناپذیر میدانند.

نمای سنگ خشکه چینی

 Po​st h​as be᠎en g ener᠎ated by behsaznama C onte nt Generator Dem​oversion!

می‌توانی درباره نمای ساختمان بپرسید}

این روش که جدیدترین و متداولترین روش نیز است، با توجه به مزیتهای ویژهای که نسبت به سایر روشها دارد، از محبوبیت خاصی برخوردار است. در انتخاب این متریال بسیار حائز اهمیت هستند. در طراحی نمای ساختمان به سبک تلفیقی، از دو یا چندین متریال به صورت تلفیقی استفاده میشود. در این روش از هیچگونه ملات و یا چسبی استفاده نمیشود اما اجزای خاصی آن را تشکیل میدهد. نکته مهمی که در طراحی نمای ساختمان باید مورد توجه طراح باشد این است که نمای خارجی باید تناسب خاص و عمیقی با نمای داخلی و حال و هوای دکوراسیون داخلی داشته باشد. همچنین نمای ساختمان و یک بازسازی نمای مناسب نشان دهنده خلاقیت و ذوق هنری و نظم بصری طراح و شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان است . همچنین سبک انتخاب شده برای نمای ساختمان، تاثیر مستقیمی در هزینه نهایی آن دارند. همچنین برای پیاده سازی در مناطق مرطوب انتخاب خوبی به شمار می رود چرا که مانع از نفوذ آب می شود. 2. بندکشی با دقت و ظرافت و به صورت اصولی انجام شود چرا که در غیر این صورت آب از درزها به زیر آن نفوذ میکند و در فصول سرد سال دچار یخزدگی و در نهایت کندن آجر از نما میشود.

سومین روش اجرای نمای آجری به صورت خشک است.

این سازه که معمولا از جنس استیل یا گالانیزه است، در مقابل تنشهای به وجود آمده ناشی از زلزله، باد و تغییرات دما از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. پلاستر سیمانی ملاتی مرکب از سیمان، ماسه تمیز و آب است و به افزایش مقاومت دیوار، جلوگیری از نفوذ رطوبت و کاهش ترکخوردگی آن کمک میکند. پلاستر نوعی لایه پوششی است که به منظور افزایش محافظت به دیوارها اضافه میشود. 4. با استفاده از ملات برای نصب آجر، وزن نما به میزان چشمگیری افزایش پیدا میکند و این عامل ضعف بزرگی برای این روش محسوب میشود. این محصول ابتدا به شکل پودری است و به صورت خشک به کار برده میشود. ترامیت بوکان جایگزین خوبی برای تراورتن سفید است. پس شباهت بسیاری به روش قبل دارد و فقط چسب جایگزین ملات شده است. سومین روش اجرای نمای آجری به صورت خشک است. قدیمیترین روش اجرای نمای آجری که از گذشته تا به امروز کاربرد داشته، به وسیله سیمان است.

زندگی، مرگ و نمای ساختمان

ضخامت این صفحات به طور استاندارد بین ۶ تا ۲۰ میلی متر و دارای ابعاد استاندارد 2440×1220 2400×1200 میلیمتر است. 1. هیچ قسمتی از سطح زیرین آجر بدون چسب نماند و به طور کامل چسبیده شود. که در اولین فرصت اقدام به تثبیت تمام سنگ های نما خود کنید. طراحی نمای ساختمان در واقع نمایانگر پوسته بیرونی ساختمان است که مستقیماً در حین تماشا مورد توجه عموم افراد قرار می گیرد و اولین ارتباط یک فرد با ساختمان، نمای ساختمان است. اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که پلاستر سیمانی چیست؟ ما در اینجا به این روشها و جزئیات آنها میپردازیم تا به عنوان راهنمایی برای انتخابی سنجیدهتر برای شما باشد. این روش هم طرفداران خود را دارد و از نظر هزینه از روش قبلی بیشتر اما از روش بعدی به صرفهتر است. معماری نئوکلاسیک همچون معماران پست مدرن به گذشته توجه دارند، ولی اختلاف عمده بین این دو دیدگاه نسبت به تاریخ وجود دارد معماری پست مدرن در پی هویت انسان است وتاریخ هر قوم و ملتی از نظر آنها به عنوان بخشی از هویت آن ملت تلقی می شود. زیباترین طرح ها، حتی اگر توسط بهترین معماران طراحی شده باشند، در صورتی که در اجرای آن ها از متریال مرغوب و مناسبی استفاده نشود، در نهایت به شکست در ایجاد یک نمای ایده آل منجر خواهند شد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید