پنج بهترین توییت‌های تمام دوران درباره نمای خشک

4.نصب نما آجری به صورت نمای خشک: از مدرن ترین روش های نصب آجرنما و نماکاری، نصب آجرنما به صورت خشک است که در این روش هیچ ملاتی استفاده نمی شود. طراحی حرفهای پلانها باعث خواهد شد شما در خانه خود احساس راحتی بیشتری کنید، همچنین یک پلان حرفهای استفاده بهینه از فضاها را به دنبال خواهد داشت و فضای منزل شما را بزرگتر از آنچه هست نشان خواهد داد. پلان مبلمان: برای آنکه دید بهتری نسبت به کارایی نقشه کشیده شده بدست آید، وساین منزل با مقیاس ابعاد واقعی در پلان جا نمایی می شوند. در واقع همان نقشه ساختمان است که تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ساخت سازه را به مجری منتقل میکند. برای طراحی پلان باید درک درستی از نیاز مشتری و نحوه کاربری سازه برای طراح ایجاد شود تا بتواند محیطی با کارایی بالا و سرشار از رضایت برای کارفرما ایجاد کند. استفاده از نمای سرامیک خشک باعث حل مشکل فشار حاصل از باد بر نمای سازه در ساختمان های بلند و آسمان خراش ها شد. استفاده از نورپردازی موضعی بر روی قاب ها و… این سازهها از نظر جنس متریال به دستههای مختلف لامل آلومینیومی (Aluminium Curtainwall) لامل فولادی (Steel Curtainwall) و لامل چوبی (Timber Curtainwall) تقسیم بندی میشوند. Th᠎is article h᠎as been w᠎ritten with G SA  Content G en​erator ​DEMO .

یان یا مشهود و نامشهود تقسیم کرد.

این دو نفر کسانی بودند که اولین چیدمان های هنری را انجام دادند. مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. نمای خشک را میتوان به دو دسته نمایان و غیر نمایان یا مشهود و نامشهود تقسیم کرد. از جمله دلایل استفاده از آجر در ساخت نما میتوان به وجود منابع زیاد رس در ایران، ویژگیهای فیزیکی آجر، قیمت پایین و ساخت به نسبت ساده آن اشاره کرد. از میان انواع فونداسیون فونداسیون نواری و گسترده بیشتر برای واحد های مسکونی استفاده می شوند. هنر چیدمان یا ( Installation art) استفاده کردن از عناصر مختلف است برای بیان تجربه هنرمند از فضایی مشخص. پلان بام: در این پلان از دایره های کوچک برای نشان دادن آبرو ها، علامت شیب برای نشان دادن مسیر شیب و در نهایت کد ارتفاع استفاده می شود تا یک نمای بالایی از تمامی بخش ها و موارد یک خانه به تصویر کشیده شود. پس در این مرحله نهایت دقت رو بکنین تا کار با کیفیت بشه. دور ریز مصالح در این روش کمتر است.

6. این روش جهت جلوگیری از هدر رفتن آب بسیار مناسب است چرا که به صورت خشک اجرا میگردد. این اطلاعات شامل اطلاعات کلی مانند محل اتاقها و اندازه آنها تا محل لولههای مربوط به تاسیسات میباشد. در حقیقت نمای سفالی برای این به وجود آمد که عیوب ساختاری نمای سرامیک خشک پرسلانی را از بین ببرد و تا حدود زیادی هم در این کار موفق شد. حتی المقدور از پرده های عمودی یا کرکره ای استفاده نکنید، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می نمایند.رده های پارچه ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره های آپارتمان محسوب می شوند. در پلان فونداسیون علاوه بر نوع مورد استفاده آن در سازه مورد نظر، تعداد، ابعاد و موقعیت پی ها نیز انواع روش های نمای خشک مشخص می شوند. پلان تیرریزی: آنچه برای ایجاد یک سازه محکم، امن و قابل اتکا ضروریست محاسبات و ترسیم نوع پوشش سقف، تیرهای اصلی، جهت و فاصله تیرچهها است. اگر چه کیفیت طراحی یک نما بسیار مهم است اما آنچه زیبایی خروجی را تضمی نمی کند استفاده از متریال مناسب برای نماست. چه از اجزای اتصال دهنده موضعی (پایه) و چه از پروفیل های عمودی و چه از پروفیل های افقی استفاده شود به هر شکل لازم است که پوشش نما را به جداره خارجی سازه پشت آن متصل کرد.

نمای خشک در ایران

سپس سرامیک با کلیپس ها از طریق رانرهای افقی به زیرسازی اصلی نما متصل می شوند. در واقع وظیفه برآورده ساختن مجموعه سه جزئی نیازهای مربوط به استحکام ، آب بندی و محافظت گرمایی ساختمان توسط یک متریال بر آورده می شد که به طور خلاصه بر طبق ظرفیت تحمل بار و محافظت در برابر گرما و رطوبت از طریق ضخیم کردن دیوار انجام می شد. به دليل توانايي سيستم در مقاومت در برابر نفوذ هوا و آب، نماي خشک کرتين وال از نظر انرژي کارآمد هستند. عایقهای لاستیکی عموما برای درزگیری پنجرهها و اتصالات در نماهای شیشهای از جمله نمای کرتین وال به کار میروند و علاوه بر جلوگیری از نفوذ رطوبت، نقش یک عایق حرارتی را نیز بر عهده دارند. نمای ساختمان وظیقه ی محافظت از ساکنان داخل ساختمان در برابر شرایط آب و هوایی دارد و در مقابل ورود آب نفوذ ناپذیر باشد. از جمله اینکه در برابر ضربه ها تغییر شکل میدهد و در برابر باد و طوفان نیز مقاومت بالایی ندارد. یکی از نمونههای سرامیک خشک پرسلانی “مجوف” است که به دلیل سوراخهایی که در خود دارد؛ میتواند در برابر هوای سرد یا گرم مانند عایق عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید