پنج راز چیزهایی که به شما تعلق دارد نه} درباره بیاموزید اجرای نمای سنگ به روش خشک

معماری نئوکلاسیک همچون معماران پست مدرن به گذشته توجه دارند، ولی اختلاف عمده بین این دو دیدگاه نسبت به تاریخ وجود دارد معماری پست مدرن در پی هویت انسان است وتاریخ هر قوم و ملتی از نظر آنها به عنوان بخشی از هویت آن ملت تلقی می شود. در ساختمانها دیده می شود نتیجه معماری مدرن و تفکر عملکردگرایی آن می باشد آنچه مسلم است این است که نگاه تک بعدی به معماری و فضا نمی تواند پاسخ گوی نیازهای پیچیده انسان در دنیای امروز باشد. لذا معماران پست مدرن در تغییر دادن تناسبات، رنگها و عملکردهای نمادهای تاریخی به خود تردید راه نمی دهند. این ضخامت باعث وزن کم اعضا شده که باعث صرفه جویی در حمل و نقل ،ذخیره سازی ،جابجایی ،نصب و راه اندازی در مقایسه با محصولات بتنی متداول میشود. آجر یکی از مصالحی است که در هر گوشه از معماری سنتی ما دیده می شودو از دیر باز مورد استفاده بوده است و امروزه نیز با توجه به مزایای بیشمار آن تا کنون از این متریال در اجرای نماهای ساختمانی مطالب بشتر استفاده میشود . شیوه های ساختمان های سنتی از نظر زیست اقلیمی صحیح تر می باشند. شاید به نظر بیاید که در آنچه که ما زیبا می دانیم تفاوت هایی وجود دارد. Th is content was  done  with behsaznama Con tent Generato r ᠎DEMO.

نمای ساختمان آن! کلاس از اسکار

رعایت خط آسمان و زیبایی بصری به همراه ظاهر یکپارچه طراحی نمای ساختمان ساده و پیجیده، موضوع مهمی است که باید در نظر بگیرید. فاصله از مصالح دیگر در اطراف ترموچوب ضروری است.گردش هوا باید وجود داشته باشد.همچنین نصب زیر سازی رعایت فاصله 60 تا 80 سانتی متری برای ساپورت های نمای ساختمان ضروری است. این سنگ ها علاوه بر استحکام، سختی و مقاومت بالا اغلب در طرح ها و رنگ های مختلفی نیز یافت می شوند که حتی برای ساخت زیباترین نمای ساختمان نیز مناسب هستند. در اغلب موارد میتوان با آب؛ نما را، از آلودگی ها پاک کرد، ولی زمانی که رنگ ساختمان به میزان زیادی از بین برود باید رنگ آمیزی مجددی انجام شود. بدین لحاظ معماری کلاسیک نیز باید یک معماری بدون نقص و ایراد باشد. معماران این سبک معماری کلاسیک را یک معماری لایزل و بی زمان می دانند. ما در جامعهای مصرف گرا زندگی می کنیم که از منابع زمینی استفاده کرده و ضایعات را بر جای می گذاریم. تنوع در بازهای قیمتی سبب شده ساختمان های سنگی که عمدتا بر اساس سبکهای دوران باستان طراحی می شوند دوباره مد شده و بسیاری از افراد از این طرح ها استفاده کنند. This data was cre᠎at ed  with behsaznama C᠎ontent Gen erat​or DEMO᠎!

رنگ های اکریلیک می توانند از سطح نما در برابر عوامل مختلف جوی محافظت کنند. نوع رنگ به اندازه پالت رنگی که انتخاب میکنید مهم است. ترکیب این دو نوع از مصالح زیاد رایج نیست و گروهPeter Legge Associates با طراحی منحصر به فرد نما و تعریف نحوه قرارگیری سنگ و شیشه در کنار هم به نما جلوه خاصی بخشیده است. این نوع نما دارای ویژگی های معماری مدرن بوده و اصول طراحی آنها از قوانین معماری مدرن تبعیت می کند. لذا خانه آنها نیز می بایست دارای همین خوصیات می بود. کتیبه های تخت جمشید و سر ستون های زیبای آنها دقیقا در طراح های رومی وجود دارد و به کرات از آنها استفاده می شود. در واقع نمای کرتین وال بهترین نمای شیشه ای به لحاظ مسائل سازه در ارتفاع محسوب میشود. در این روش برای اتصال آجرها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود.برای اتصال آجر در این روش از تجهیزات فلزی ماانند ریل استفاده میشود. نمای سبک از انواع نمای ساختمان است که به ساختار مقاوم در ساختمان می چسبد، اما بخشی از آن را تشکیل نمی دهد. از مهمترین مشخصات این هویت نمای زیبای ساختمان ها است که باید با بافت شهر و فرهنگ و هنر آن منطقه هماهنگ باشد.

زیرا برای شاسی کشی نما باید وزن نمای قرار گرفته بر روی شاسی محاسبه شود. طراحی نمای ساختمان در واقع نمایانگر پوسته بیرونی ساختمان است که مستقیماً در حین تماشا مورد توجه عموم افراد قرار می گیرد و اولین ارتباط یک فرد با ساختمان، نمای ساختمان است. اما واقعیت این است که سبک معماری رومی در نمای کلاسیک ساختمان در واقع فقط مخصوص به روم باستان نمی شود بلکه سیر عظیمی از تاریخ معماری را در بر می گیرد که شامل ایران باستان نیز می شود. در این خصوص می توان به این گفته میس وندروهه از معماران بنام این جنبش اشاره کرد: نه دیروز، نه فردا، بلکه فرم را تنها در همین امروز می توان معین ساخت. پیشگامان معماری مدرن همواره تأکید می کردند که معماری امروز نمی تواند با فرم های گذشته به کار رود. این شیوه نماسازی در نبود سبک زیبا، شاخص و قابل قبول طراحی نما اکنون بخش قابل ملاحظدای از طراحی نماهای کشور را به خود اختصاص داده است. رواج و محبوبیت بی سابقه این نوع نما نیاز به آسیب شناسی خاص خود دارد. سپس به راحتی بر روی قسمت های مختلف بنا نصب میکنند. که هر کدام از این انواع نماها نقاط ضعف و قوت مخصوص خود را دارند برای مثال شیشه زود کثیف می شود و تمیز کردن آن هزینه بر است و همچنین در مواقع زلزله و باد احتمال شکست و ریزش زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید