چرا اکثر نمای ساختمان شکست می خورند

اما در روش غیر نمایان که با متدهای مختلف اجرا می شود، از پیج و پلاک و کلیپس بر روی نمای کار استفاده نمی شود بلکه تمام کارها زیر سنگ انجام می شود. در این مرحله نوبت به اجرای شاسی اصلی نما می رسد که با توجه به طرح نمای موجود انجام می شود . طراحی نمای ساختمان در واقع نمایانگر پوسته بیرونی ساختمان است که مستقیماً در حین تماشا مورد توجه عموم افراد قرار می گیرد و اولین ارتباط یک فرد با ساختمان، نمای ساختمان است. تاثیر نمای ساختمان در قیمت ساختمان نیز قابل توجه بوده و چه بسا ساختمانی با کیفیت ساخت بالا و با یک نمای سطح پایین قابلیت رقابت در بازار املاک را نخواهد داشت و برچسب قیمتی پایین می خورد. با توجه به الزام طراحی نمای ساختمان مسکونی، سازندگان حساسیت بالایی به طراحی نمای واحد های مسکونی معطوف خواهند داشت از اینرو با توجه به سبک های مختلف طراحی نمای ساختمان مسکونی و متریال های متعدد و مصالح گوناگون در طراحی و اجرای نمای آپارتمان مسکونی این موضوع دارای تنوع و سلایق متعددی شده که انواع سبک های طراحی را شامل می شود و دیگر مانند گذشته نیست که یک شهر یا یک منطقه با یک نوع معماری مشخص شناسنامه داشته باشد و در دنیا آن منطقه را از نوع طراحی معماری آن به یاد بیاورند بحث طراحی نمای ساختمان های مسکونی به دلیل افزایش جمعیت شهرها و به تبع آن ساخت واحد های مسکونی جدید برای رفع نیاز جمعیت جوان کشور از توجه بیشتری نسبت به قبل برخوردار شده است و به همین علت جهت برسی اصولی طراحی نمای ساختمان مسکونی به سبک های مختلف طراحی نمای مسکونی در دوبخش کلی طراحی نمای کلاسیک ساختمان و طراحی نمای مدرن ساختمان به موضوع طراحی نمای بیرونی آپارتمان مسکونی در شهر های بزرگ خواهیم پرداخت.

مزایای نمای خشک

البته در مقاله بعدی، به تشریح راجع به اجرای نماها با توجه به مصالح آن، نوشته و منبع توضیح دادهایم. برای شناخت سیستم نصب نمای خشک ما را تا آخر مقاله همراهی کنید. اگر شما نیز علاقه مند به این موضوع هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. سنگ تراورتن شکلاتی نیز با قهوه ای روشن و تیره مورد استفاده قرار می گیرد. به دلایل مذکور در بیشتر کشورهای جهان رنگ بهترین گزینه جهت استفاده در نمای ساختمان است که به عنوان رنگ نمای جوتن معروف شده است. یکی از انواع نمای ساختمان مدرن، نمای شیشه ­ای است. متریال استفاده شده در نمای مدرن از تنوع بالاتری نسبت به انواع کلاسیک و معاصر برخوردار بوده و سلیقه افراد بیشتری را در بر میگیرد. استفاده از چسب سرعت کار را بسیار بالا می بره.این نوع چسب ها برای انواع سنگ ساختمانی همچون سنگ مرمر، تراورتن و … برای اینکه کار نمای سنگ خشک ایمنی لازم را داشته باشد، می توان از چسب های 2 جزئی که رزین اپوکسی در آن ها وجود دارد، استفاده کرد. بعد از مخلوط کردن 2 چسب با هم خمیری نرم به دست می آید، که در 4 گوشه سنگ می توان از آن استفاده کرد.

می توان از سنگ با ضخامت بیشتر از 2 سانت استفاده کرد. در این روش ضخامت تایل ها حداقل ۷ سانتیمتر می باشد. ۳- این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن های مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور ۱۰۰ درصد حل می کنند به طوری که هوا پشت آن ها می رود و لی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت ان ها نفوذ نمی کند. پره های انکر داخل سوراخ باز شده و خارج نمی شود. انکر داخل سوراخ قرار می گیرد و بولت داخل انکر پیچ می شود. تجهیزات مورد نیاز این روش از اجرای نمای سرامیک خشک ، سرمته و انکر می باشد که توسط این شرکت تولید می شود. در بین روش های غیرنمایان روش انکری به دلیل استفاده از سرمته سوراخ کاری و انکر شرکت آلمانی هزینه بیشتر دارد و روش شیاری Beko چون تولید شرکت ایرانی است مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اجرای نمای سنگ به روش خشک

این روش، نخستین بار توسط شرکت آلمانی ابداع شد که به صورت غیرنمایان قطعات سرامیکی روی سازه آلومینیومی نصب می شود. در این روش بر خلاف روش های قبلی غیرنمایان که شیار یا سوراخ پشت تایل ایجاد می شد، شیارهایی در ضخامت تایل های سرامیکی ایجاد و تایل از قسمت فوقانی و تحتانی مهار می شود. سوراخ هایی پشت تایل های سرامیکی توسط سرمته ایجاد می گردد. ولی در این روش اتصالات قطعات سرامیکی در نما قابل مشاهده است و زیبایی نما را تحت تاثیر قرار می دهد. 13. قابل اجرا روی نماهای قدیمی است. در این مرحله از شاسی های فلزی، پروفیل و پیچ و پرچ های گوناگون و متنوع استفاده می شود، سپس نمای ساختمان اجرا می شود. نمای سنگ خشک از چند مرحله تشکیل شده است. نمای ساختمان در اصل پوست خارجی آن است. این احتمال وجود دارد که به دلیل استفاده از بست و پین در پشت سنگ، سنگ مورد نظر شکسته شود. اجرای سرامیک خشک پرسلانی : سرامیک خشک نما dry ceramic facade به دلیل برخورداری از ویژگیهایی چون پایداری در دماهای بالا، استحکام زیاد و مقاومت بالا در برابر خوردگی، عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی در دنیا به عنوان نمای اصلی و منحصر به فرد ساختمان توسط طراحان و معماران در مراحل ابتدایی جهت اجرای نمای خشک پروژه انتخاب می گردد و در لیست اجزای بسیار مهم و استراتژیک قرار می گیرد.  Conte​nt h as  been created with the he​lp of behsaznama Content᠎ Gener᠎at​or Dem oversi​on !

دیدگاهتان را بنویسید