چرا شما به هیچ وجه اجرای نما را ببینید این واقعا

اولین قدم برای زیرسازی نمای ساختمان، انتخاب مصالح مورد نیاز است زیرا پروفیل زیرسازی نما برای مصالح مختلف (از قبیل چوب، سیمان و کامپوزیت) با یکدیگر تفاوت دارند. در این نقشه تمامی اطلاعات مربوط به نما از قبیل پروفیلهای مورد نیاز، مشخصات مقاطع (ابعاد و ضخامت)، محل اتصال شاسیکشی به سازه، ابعاد جوش و نوع جوش درج شده است. در نمای سیمانی روی رابیتس مخلوطی از پودر سنگ و سیمان قرار گرفته تا چسبندگی ملات نهایی به زیرسازی افزایش یابد. مقایسه انواع نمای ساختمان نشان میدهد که سازندگان هر بنا با توجه به کاربری که آن ساختمان دارد اعم از تجاری، اداری، تفریحی و مسکونی و شرایط اقلیمی که در آن قرار دارند نمای متفاوتی را برای بنا در نظر میگیرند. در صورت استفاده از روش فلزی باید پروفیلهای قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوبها و با فاصله 50 سانتیمتر قرار گیرند. قدم بعد در زیرکاری نما، تهیه نقشه فاز 2 شاسیکشی است که توسط مهندس طراح انجام میشود. طبیعتا یکی از رایجترین موادی که به وفور در اختیار داشتند، سنگ بود. سپس ریسمان کشی انجام شده و تمامی فرورفتگیها و برجستگیهای موجود در نما تراز میشود. نمای خشک آجری در رنگهای مختلفی در بازار موجود است.

دتایل نمای خشک

یکی از روشهای عایق کردن نمای ساختمان در برابر رطوبت، استفاده از انواع چسبهای رایج برای این کار است. این روش نسبت به سایر روشهای اجرای نما با سرعت کندتری پیش میرود و از طرفی سیمان، دوغاب و ملاتی که استفاده میشود میتواند سبب کثیفی نما شود و همچنین این روش اجرای نما، باعث ایجاد نخاله و ضایعات ساختمانی خواهد شد. نمای بتنی پیش ساخته دارای مناطق پیوسته روکش سنگ تراشی است که به طور طبیعی نفوذ پذیری هوا کمی دارند بنابراین عموماً ورود هوا با جزئیات خوب در سطوح با کمک پنجره ها، درها و سایر بخش ها کنترل می شود. حسن این روش این است که پیوند نما و بدنه توسط سیمان، استحکام خوبی دارد و این روش اجرای نما برخلاف سایر روشها نیاز به مطالعات مهندسی قبل از اجرا ندارد و توسط استادکاران قابل اجرا خواهد بود. در صورت استفاده از توری رابیتس، میلگرد نیز مورد نیاز است. در عکس بالا، قسمتی از نمای ساختمان سنگی دچار آسیب شده و مالکین هزینه اضافی جهت حفظ نما را متقبل شدهاند. This con​tent w᠎as cre​at᠎ed with t he help ᠎of behsaznama C᠎on te​nt Generator DEMO!

همچنین نمای رومی به دلیل گران بودن سنگهای مختص این نما بسیار هزینهبر بوده و در پروسه ساختمان سازی به صرفه نخواهد بود. اولین مرحله از عملیات اجرایی در ساخت یک ساختمان، سفتکاری است. آخرین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان مربوط به اتصال مصالح مورد استفاده به بستر صاف حاصل از مرحله قبل است. به همین دلیل به این مرحله نبشیکشی نیز گفته میشود. انتخاب مصالح مقاوم به تنهایی برای داشتن نمای خوب و با کیفیت کافی نیست. پروفیلهای مورد استفاده در زیرسازی تا حد امکان باید از آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند البته استفاده از ضدزنگ موجب افزایش مقاومت آنها در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگزدگی میشود. به گونه ای که برای دیوارهایی که با شیشه های با ابعاد بزرگ پوشیده شده اند و نما فقط در قسمت های باریکی انجام می شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه تر است . بنابراین رنگ نمای ساختمان باید به گونه ای فرموله شوند که بتوانند علاوه بر حفظ ظاهر ساختمان، در برابر عوامل محیطی نیز حداکثر مقاومت را در طولانی مدت داشته باشند. بنابراین بندکشی به گونه ای که رطوبت را خارج می کند مدت زمان اجرای آجر بسیار مختلف است یکی از ابعاد ۱۰۰ در مدت زمان اثر زیادی دارد ارتفاع ساختمان شرایط آب و هوایی تعداد کار و استادان کار هرچقدر استادکار ماهر تر باشد قطعاً مدت زمان کمتری زمان می برد.

نصاب نمای خشک

فواصل، اندازهها و نوع اتصالات زیرین، به گونهای طراحی میشود که در برابر عوامل مخرب از جمله باد از مقاومت خوبی برخوردار باشد. در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شوداگر با نماهای ملاتی آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که در این نوع نما سطح رویه که ممکن است سرامیک، سنگ، آجر نمای خشک نمایان و… برای اتصال آجرهای مخصوصی که در این سیستم به کار می روند از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده می گردد. سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنلهای رسی، سنگ و غیره از ملات استفاده نمیشود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود. همچنین فشار و بار باد در ارتفاعات زیاد استحکام نما را زیر سوال برده و موجب سقوط نما می شد که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشت. همچنین در صورت تمایل میتوانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و شما را بیشتر با خدمات “طرح تو طرح” آشنا کنند. در پایان، اجرای زیرسازی نمای ساختمان بر اساس نقشه و با کمک پروفیلها انجام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید