چرا نمای خشک موفق می شود

در این روش از چوب های با کیفیت استفاده شده تا نما بسیارزیبا دیده شود. توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود. علاوه بر این به دلیل نبود ملات سیمانی و دوغاب، نصب نمای خشک بر روی ساختمان های مختلف به راحتی انجام می شود. 4.نصب نما آجری به صورت نمای خشک: از مدرن ترین روش های نصب آجرنما و نماکاری، نصب آجرنما به صورت خشک است که در این روش هیچ ملاتی استفاده نمی شود. متاسفانه مبحث مهار سنگ نما از طرف پیمانکاران و سازندگان ساختمان جدی گرفته نشده و در مواردی دیده میشود که از اسکوپ کردن سنگ نما به بهانههای مختلف مانند: دستمزد پایین، زمانبر بودن و اینکه این نوع سنگ بدلیل متخلخل بودن نیاز به اسکوپ ندارد و . اسکوپهای پروانهای یکی دیگر از روشهای اسکوپ پیش ساخته است که با توجه به سرعت اجرای آن، کارفرماها و پیمانکاران زیادی تمایل به استفاده از این روش در پروژههای خود دارند. روش اجرای این اسکوپ نیز دقیقا مانند اسکوپ پروانهای است. Th᠎is article has been done by G᠎SA​ Conte nt G​en᠎erator ​DEMO.

نحوه فروش نمای خشک

این مهارها به صورت پیچی بوده و کاربرد اصلی آنها به عنوان تقویتکننده برای سنگهایی است که مهار آنها آسیب دیده یا نماهای اجرا شده که در کل فاقد مهار بودهاند. نمای خشک به نمایی گفته می شود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمی شود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. سنگ از قدیمیترین مصالح ساختمانی طبیعی بهشمار میرود که قدمت استفاده از آن به بیش از 12000 سال قبل میرسد. حداقل عرض پشتیبانی پروفیل برای نقاط میانی 60 میلی متر و برای نقاطی که دو صفحه به هم می رسند 80 میلی متر است. اندازۀ این حفرهها باید حداقل 2 میلی متر باشد و عمق و ضخامت آن مناسب و با توجه به اندازه بست انجام میگیرد. 1. شیارهای ایجاد شده با زاویه حدودا 45 درجه که طول آن به میزانی است که حداقل میلیمتر تا سطح سنگ نما فاصل داشته باشد. در دنیای امروزی ، زیبایی و نوع طراحی نمای ساختمان ، گویای کلاس کاری ، نوع فعالیت و حتی طرز فکر ایده ها و نقطه نظرها و تفکر های مدیران آن شرکت می باشد. سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک ، از بیرون قابل مشاهده هستند.

از آنجایی که روش نصب خشک سرامیک پرسلانی را Ventilated System می نامند و هوا در پشت آن در جریان است، لزومی به پر کردن بندهای مابین سرامیک ها نیست؛ فقط در اقلیم هایی که دارای کج باران هستند مانند شهر رشت و همچنین اگر در بستر کار عایق رطوبتی مناسبی اجرا نشده باشد می توان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود. در این روش برای نصب قطعات اسکوپ به پشت سنگ نما، میبایست شیارهایی با زاویه حدوداً 45 درجه در پشت سنگ ایجاد شده و بعد از تمیزکاری شیارها، کمی چسب سنگ در آن ریخته و اسکوپ را داخل شیار قرار میدهیم. در ادامه اصول اولیه و مواردی که باید در هنگام طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک باید به آن دقت کنید را بررسی خواهیم کرد. مهار یا اسکوپ سنگ نما به 2 روش اسکوپ پیش ساخته و اسکوپهای مفتولی یا سیمی انجام میشود که در ادامه به شرح آنها میپردازیم. سیستمهای خشک نماسازی ساختمان، دارای مزایای کاربردی فراوان نسبت به انواع سنتی بوده و در همه مراحل، از تکنیکهای پیشرفتهای بهره میبرند که در ادامه مطلب به آنها میپردازیم. اسکوپهای پیش ساخته به چند گروه تقسیم میشوند که در ادامه به شرح هر کدام میپردازیم. ​Th​is  data w as do ne ᠎with GSA ᠎Conten t Generato r  DE᠎MO.

پس توصیه میشود به هیچ عنوان از چسب سنگ به عنوان اتصال اصلی اسکوپ به سنگهای نما استفاده نشود. اما با توجه به اینکه این قطعات اسکوپ تنها با چسب به سنگ نما چسبانده شده و چسب نیز در اثر تغییرات جوی میتواند از پشت سنگ نما جدا شود، این روش مهار برای قطعات سنگی توصیه نمیشود. روش اجرای اسکوپهای سه پایه نیز مانند اسکوپ دو پایه است و همچنان استفاده از این روش برای مهار سنگ نما توصیه نمیشود. به عنوان مثال، نحوه نصب خشک آجر با سنگ متفاوت است. با توجه به قیمت بالاي سنگ و باري که سنگ به ساختمان تحمیل میکند، در برخی کشورها استفاده از سرامیک به عنوان نماي ساختمان رواج قابل ملاحظهاي پیدا کرده است. علت پخت پرسلانها در دمای بالا، ایجاد ماهیت زجاجی (شیشهای) و همچنین تخلخل کم در پرسلان است. از انواع نمای خشک میتوان به نمای شیشهای مدرن که از اتصال دو یا چهار پنل شیشهای جداگانه با استفاده از براکتهای فولادی ضد زنگ ساخته میشوند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نحوه اجرای نمای خشک ساختمان لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید