چرا نمای سنگ من بهتر از شماست

عموما طراحان این نوع مصالح را برای سطوحی از نما که به صورت سلب و یکپارچه اند در نطر میگیرند. در ارتباط با مزایای سنگ سمنت پلاست باید گفت که این نمای سنگی در مقایسه انواع نمای ساختمان مشخصات فنی بالاتر، وزن کمتر نسبت به سنگهای طبیعی، تنوع طرح، ترکیب رنگی زیاد و چسبندگی بالاتری را به بدنه ساختمان دارد. روش غیر نمایان شیاری برای سنگ­هایی با ضخامت بیشتر از 2 سانتی­متر به کار گرفته می­شود. بهطور مثال میتوانید از رنگ کردن قسمتهای نمایان بست استفاده کنید. البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. صفحات سیمانی فایبرسمنت به عنوان یکی از نوع های نما خشک سیمانی در ساختمان هایی با اسکلت بتنی و فلزی، برای دیوار داخلی، پارتیشن بندی سقف کاذب و نما استفاده می شود. بار ثقلی هر یک از قطعات سنگ نما بوسیله دو تکیهگاه به دیوار پشت بند منتقل میشود که این تکیهگاهها شامل لقمههای پشتیبان هستند.

سیستم های مدرن نما

در این حالت روی سنگ نما حفرههایی ایجاد کرده و توسط پیچ بازشونده (پیچ و رولپلاک) به دیوار پشتیبان مهار میشود. الیاف سلولوزی آنها باعث مقاوم شدن دربرابر عوامل جوی وعیوب مختلف شامل شکستگی و پیچ خوردن میشود.این نوع نما دربرابرآتش سوزی مقاوم و عایق صوتی وحرارتی نیز محسوب میشوند و همچنین نسبت به پنل های دیگر جزء بهترین عایق های رطوبتی به شمار میروند. در آخر هم اسکوپ­های گالوانیزه یا استیل با پیچ و مهره به اسکلت آهنی زیرساز وصل می­شوند. اسکوپهای پروانهای یکی دیگر از روشهای اسکوپ پیش ساخته است که با توجه به سرعت اجرای آن، کارفرماها و پیمانکاران زیادی تمایل به استفاده از این روش در پروژههای خود دارند. در این روش زیرسازی با آهن انجام می­شود و سنگ نما با استفاده از قطعات اسکوپی که در شیار مابین ضخامت سنگ قرار می­گیرند، نصب و رگلاژ می­شوند. لقمه کمکی: قطعهای از سنگ نما را بین سیم اسکوپ و پشت سنگ قرار میدهیم تا مطمئن شویم سیم اسکوپ به صورت کامل داخل ملات نما قرار گرفته و اتصال کافی ایجاد میشود. در صورت محکم نبودن اتصال سرامیک نما با وارد شدن کوچکترین ضربه به ساختمان و یا شوک حرارتی، سرامیک از نما جدا می شود.

مصالحی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب می شوند باید با هم سازگار باشند تا بر اثر مغایرت شیمیایی با یکدیگر نحوه اجرای نمای خشک ساختمان دچار خوردگی نشوند. در این روش برای مهار کردن سنگهای قائم نما، از مفتولهای گالوانیزه استفاده میشود که در شیارهای ایجاد شده در پشت یا بغل سنگ نما ایجاد شده است. طراحی نمای ساختمان به دو صورتی مدرن و کلاسیک انجام میشود و در هر دو صورت امکان استفاده از سرامیک خشک در نما وجود دارد. در این روش قطعات فلزی از جنس گالوانیزه که به شکل زیر آماده شده و خریداری میشوند، توسط چسب دو جزیی یا چسب سنگ به پشت سرامیک یا سنگ چسبانده شده و این اسکوپها بعد از سفت شدن و اجرای قطعات سنگ و سرامیک با ملات پشت نما درگیر میشوند. روش اجرای اسکوپهای سه پایه نیز مانند اسکوپ دو پایه است و همچنان استفاده از این روش برای مهار سنگ نما توصیه نمیشود. اسکوپ z نیز مانند اسکوپ پروانهای در دسته اسکوپهای پیش ساخته قرار گرفته و با توجه به ابعاد شاخکهای آن، در قطعات سنگهای کوچکتر و با ملات خور کمتر از این روش استفاده میشود. Data was c reated ​by behsaznama Conte nt  Generator Demoversi on .

مهار یا اسکوپ سنگ نما به 2 روش اسکوپ پیش ساخته و اسکوپهای مفتولی یا سیمی انجام میشود که در ادامه به شرح آنها میپردازیم. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار میدهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. اچ پی ال ورق هایی با روکش طرح چوب یا طرح های دیگر از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک به وجود می آید که پس از قرار گرفتن در دمای بالای C 145 و فشار bar 300 تبدیل به صفحات محکمی میشود. اما همانطور که قبلا نیز گفته شد چسب سنگ در اثر انبساط و انقباض هوا خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و منجر به سقوط سنگهای نما می شود. اما با توجه به اینکه این قطعات اسکوپ تنها با چسب به سنگ نما چسبانده شده و چسب نیز در اثر تغییرات جوی میتواند از پشت سنگ نما جدا شود، این روش مهار برای قطعات سنگی توصیه نمیشود. اما اجرای نماهای سنگی ضوابط و قوانین خاص خود را دارد که میبایست در زمان اجرا در نظر گرفته شوند؛ در غیر اینصورت همین نماهای زیبا میتوانند بدترین حوادث مالی و جانی را در پی داشته باشند.

 Th is a rticle w᠎as generat​ed ​wi᠎th G SA C on᠎te nt  Gen᠎erator  DE MO .

دیدگاهتان را بنویسید