چقدر خیلی برای نما خشک شارژ انجام میدهید

در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد، همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. اما سایر نماهایی مانند چوب، آجر یا سنگ اینگونه نیست و بر روی دیواره خارجی ساختمان نصب میشود. نخستین بار در دهه ۷۰میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم به روش خشک را گرفتند. در این روش اجرا مصالح گوناگون دیگر نیز قابل اجراست مانند:سنگ،سرامیک،شیشه،پنل های فلزی از قبیل ورق کامگوزیت و ورق آهنی دکوراتیو. یراق نصب سرامیک خشک و زیرسازی فلزی نما بستری مناسب جهت نصب اصولی و استاندارد سرامیک می باشد. نماهای کرتین وال زیادی بر روی ساختمانهای بزرگ و معروف شهر تهران نصب شده است، که با کمی دقت میتوانید متوجه آنها شوید. سیستمهای نمای کرتین وال، که دارای لامل هستند، به دلیل شکل ظاهری و داشتن عایقهای حرارتی از عایقبندی بالایی برخوردار هستند و نفوذ پذیری در این دسته از سیستمهای مربوط به نمای ساختمان امکان پذیر نیست.

سرامیک پرسلانی کرتین وال برای Develop Larger|عاشق کرتین وال شو}

برای بالاتر رفتن سطح عایقبندی کار در برخی از سیستمهای نمای ساختمانی کرتین وال، از لاستیکهای پلی آمید نیز استفاده میشود و استفاده از ترمال بریک (Thermal Break) در هر سیستم کرتین وال، مختص به خود آن سیستم طراحی خواهد شد. البته راههایی برای کاهش جلب توجه این بستها نیز وجود دارد. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انسان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد. قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد.

سه رازها و تکنیک‌ها: نحوه استفاده کرتین وال برای ایجاد یک سودآور کسب و کار(محصول)

این سازهها از نظر جنس متریال به دستههای مختلف لامل آلومینیومی (Aluminium Curtainwall) لامل فولادی (Steel Curtainwall) و لامل چوبی (Timber Curtainwall) تقسیم بندی میشوند. در مورد تفاوت میان نمای فریم لس و فیس کپ در نمای کرتین وال، باید دید بیرونی نما را در نظر گرفت. نمونه فریملس نماهای کرتین وال، خود به دو زیر مجموعه فول فریم (full frame) و یو فریم (Ufram) تقسیمبندی میشوند که هر کدام از این انواع با توجه به شرایط پروژه ساختار نما و سایر عوامل، توسط مهندسان و معماران حرفهای انتخاب و پس از انجام کامل طراحی از نظر فنی و زیبایی شناختی در محل پروژه نصب میشوند. با توجه به تکنولوژی استفاده شده برای نصب پانل های نما روی ساختمان در نما خشک، میتوان این قطعات را در سریعترین زمان ممکن سر جایشان محکم کرد و نمای یک ساختمان را کامل کرد. بنابراین برای بررسی بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد دتایل اجرای سرامیک خشک و همچنین انواع سرامیک خشک و قیمت سرامیک خشک نما نکات مهمی را بررسی و ارائه کنیم.

همچنین انواع نمای خشک را بایکدیگر بررسی میکنیم. این لاملها در دو جهت افقی و عمودی نصب می شوند و فضایی مشبک، مناسب با نصب صفحات شیشه ای یا غیره را ایجاد میکنند. علاوه بر نکات فنی که در اجرای نمای خشک باید مد نظر قرار گیرد، این اجرا باید زیبایی نما و آسانی و سرعت و قیمت مناسب را هم شامل بشود. سرعت و نصب قطعات از نظر زمان و هزینه به صرفه خواهد بود. ب: به دلیل سبکتر شدن نمای ساختمان ، بار وارد بر اسکلت اصلی ساختمان کاهش یافته در مصرف میلگرد و بتن یا فولاد اسکلت صرفه جویی میشود. و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد. ملات ( استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … Th​is a᠎rtic᠎le has been cre ated wi th G SA C on tent Gen erat​or Demov᠎er sion.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مصالح نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید