چهار دلیل محکم برای اجتناب از سیمانکاری نمای ساختمان

در این نوع از نماها اجرای دیوار پیرامونی یا دیوار پشتیبان الزامی بوده و بار وارده از طرف نما به دیوار و از دیوار به سازه اصلی ساختمان نتقل می شود. ضخامت ملات نما که خود برمی گردد به نحوه اجرای اسکلت و دیوارهای پیرامونی ساختمان ، وزن مخصوص مصالح مصرفی در ملات و پوشش اصلی نما . نماهای کامپوزیتی به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا، قابلیت تمیزکاری و شست و شوی آسان، مقاومت به خوردگی و غیره، بسیار موردتوجه هستند. بر خلاف نماهای خشک که گفتیم شرکتهایی هستند که مسئولیت طراحی تا اجرای این نماها را برعهده گرفته و تقریباً در این نماها جای نگرانی نداریم، در نمای تر با توجه به مشخص نبودن وزن نما که یکی از آیتم های مهم در طراحی شاسی این نماهاست ، مهندسین طراح سازه به این بخش ورود نکرده و دتایل خاصی را همراه طرح نمای مصوب ارائه نمی کنند . مطابق با ضوابط معماری و شهرسازی در هر استان برخی ساختمانها نیاز به تهیه طرح نمای مصوب دارند که لازم است نمای ساختمان بر اساس طرحی که در کمیسیون نما مصوب شده است اجرا شود در غیر این صورت در زمان دریافت پایانکار احتمالاً مشمول جرائم سنگین یا شاید تخریب خواهند شد.

3 راه‌ها به دست خواهید آورد بیشتر نمای ساختمان در حالی که خرج کردن خیلی کمتر

به عقیده بسیاری نماهای سنگی گزینه های مناسبی هستند و بسیاری دیگر نیز عکس این عقیده را دارند و نماهای سنگی را به شکلی که امروزه در حال اجرا هستند، بی هویت می دانند. مصالح مصرفی در شاسی کشی نماهای خشک و تر با هم تفاوت دارند . بدین صورت که از جمله مهم ترین این فاکتورها می توان به مقاومت و استحکام و کیفیت و زیبایی و میزان بودجه ای که برای اجرای نما در نظر گرفته می شود، این مطلب اشاره نمود. کاملاً واضح و روشن است که معیارهای مرتبط با کیفیت و دوام رنگ در جایگاه خود بسیار مهم است زیرا هر چقدر مرغوبیت محصول بیشتر باشد به همان نسبت دوره های زمانی برای پوشش دهی مجدد سطوح افزایش پیدا خواهد کرد بطوریکه تنها با یکبار رنگ آمیزی می توانید شاهد پایداری و ماندگاری آن ها برای سالیان طولانی باشید. در دوره رنسانس، فرانسویان تغییرات اساسی را در معماری داخلی ایجاد کردند و فضاهای با شکوهی را با مبلمان چوبی و کف ماربل فراهم کردند. اما اجرای نمای ساختمان که در بسیاری موارد نیز از طرف سازندگان و پیمانکاران ساده انگاشته شده و سهل انگاری هایی می کنند ، دارای پیچیدگی ها و الزامات قانونی خاصی است که در صورت عدم توجه به آنها می تواند خسارات مالی و جانی زیادی را برای بهره برداران، سازندگان، مهندسین ناظر و مجری و نیز پیمانکاران در بر داشته باشد .

نمای ساختمان سنگ

یک نمای زیبا و متعادل، دارای ریتم است. طرح مصوب نما توسط مهندس طراح معماری دارای صلاحیت طراحی شده و به کمیسیون نما ارائه می شود . همانطور که گفته شد برخی ساختمانها مشمول تهیه طرح مصوب نما می شوند که این نکته نیز در ضوابط شهرسازی هر استان مشخص شده است. اما توصیه می شود در سایر ساختمان هایی که تهیه طرح مصوب نما برای آنها الزامی نمی باشد نیز اقدام به طراحی نما نماییم. اما ترکیب آن با مصالحی همچون آجر و چوب و طراحی خلاقانه، نمای بسیار متفاوتی را در سبک های مدرن، کلاسیک، مینیمال و… اما هرچقدر این نما زیباست، اجرای زیرسازی برای آن نیز به همان نسبت دشوار است و نیاز به تخصص بالایی دارد. در روش سنتی، از دوغاب و ملات سیمان برای اجرای زیرسازی استفاده میشود و در روش خشک، این المانهای فولادی هستند که در نگهداری نما نقش ایفا میکنند. بدین منظور، از پروفیلهای فولادی نظیر نبشیها برای زیرسازی آنها استفاده میشود و سپس پانلهای کامپوزیتی بر روی آنها نصب میشوند. برای ایجاد یک زیرسازی نمای آجری مطمئن در حالت خشک، از قطعات فلزی نظیر ریل، پیچ و انواع پروفیل فولادی استفاده میشود. ᠎A​rtic le has been cre at ed by behsaznama᠎ Conte​nt G en​er᠎ator᠎ Demoversion!

پسازاینکه طراحی نمای ساختمان انجام پذیرفت، زیرسازی نمای ساختمان یا همان نبشی کشی ساختمان باید انجام شود. ما در این محتوا ما به معرفی ۱۰ تا از بهترین شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان پرداختیم. در ادامه به پارهای از این ویژگیها اشاره میکنیم ولی بهتر است این کار را به متخصصین در این حوزه بسپارید. یک الگوی اورگانیک دیگر نیز در طراحی نمای فلزی این ساختمان در مرکز ویکتوریا، بخارست به کار رفته است. به کار می رود و از آن جایی که اغلب ضدآب است و در مقابل فرسایش و عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد، طول عمر مواد و مصالح مورد استفاده در ساختمان را بیشتر کرده و بر زیبایی و جلوه سازه می افزاید. استفاده از ملات نیز در صورتی واجب میشود که قرار باشد از نماهای سیمانی، آجری و چوبی استفاده شود تا اتصال بهتری برای آنها حاصل شود. در این روش باید از پلاستر سیمانی به عنوان زیر ساز استفاده شود و بعد مصالح ساختمانی آغشته به چسب روی آن نصب شوند.در نظر داشته باشید که حتما قبل از قرار دادن مصالح روی جداره،سطح پشت مصالح به صورت یکدست با چسب پوشانده شده باشد.از مزایای این روش افزایش عمر نمای ساختمان است.در این روش مهندس ناظر باید از بندکشیها اطمینان حاصل کند وگرنه آب به پشت مصالح نفوذ کرده، یخ میزند و مصالح نما را از بدنه جدا میکند .  Post h as be en gener ated  wi​th behsaznama C​on te᠎nt  G enerator D​emov er si​on.

دیدگاهتان را بنویسید