چهار سریع داستان شما نمودید آشنایی با نمای ساختمان

ما در جامعهای مصرف گرا زندگی می کنیم که از منابع زمینی استفاده کرده و ضایعات را بر جای می گذاریم. اگرچه Menards Design-It-Center دارای رابط کاربری کاملاً پیچیده است، اما استفاده از آن بسیار آسان و نرم افزاری کارآمد برای طراحی سه بعدی نمای خانه است. مجموعهای از لایههای رنگین کمان از این نمای مدرن بیرون میآیند تا از مشتریان آن استقبال کنند. دلیل اول گسترده شدن استفاده از سنگ تراورتن و کشف معادن مطالب بشتر متعدد آن است. در ایران تعداد کمی از این نوع نماها طراحی و ساخته شده است و انتظار می رود در آینده تعداد اینگونه نماها بیشتر شده و از تعداد نماهای با مصالح متعدد و فرم های شکسته کاسته شود. امروزه سنگ های متعدد و متفاوتی برای اجرا در نمای ساختمان وجود دارد اما از آنجایی که سنگ تراورتن به دلیل داشتن طرح و رنگ های مختلف و متفاوت در میان سایر سنگ ها در اجرای نمای ساختمان محبوبیت بسیاری کسب کرده و اغلب از این سنگ استفاده می شود. و این قوانین در معماری و اصول طراحی نمای ساختمان نیز منعکس شده است. اما واقعیت این است که سبک معماری رومی در نمای کلاسیک ساختمان در واقع فقط مخصوص به روم باستان نمی شود بلکه سیر عظیمی از تاریخ معماری را در بر می گیرد که شامل ایران باستان نیز می شود.

نمای ساختمان سنگ خشک

بک ساده گرایی یا مینیمالیسم نوعی دیگر از طراحی نماست که موارد آن در ایران چندان نیست. دراین نوع طراحی همانطور که از نامش نیز پیداست اصل در سادگی، نفی هرگونه تزئینات زاید، کاربردساده و صریح فرم ها و استفاده از تعداد محدودی از مصالح است.در این سبک مصالح به کار رفته معمولا یک یا دو مصالح بوده و بسیار به ندرت تعداد مصالح بیشتر از دو نوع می شود. و البته به ابزار و پیچ های مصرفی نیز بستگی دارد. همچنین لوکوربوزیه از پیشگامان این جنبش گفته است: “عصر مهمی آغاز شده است روحيه جدیدی به وجود آمده … در این خصوص می توان به این گفته میس وندروهه از معماران بنام این جنبش اشاره کرد: نه دیروز، نه فردا، بلکه فرم را تنها در همین امروز می توان معین ساخت. بنابراین معماران خبره از عملیاتی به نام آهن کشی، برای اجرای یک زیر سازی استاندارد استفاده میکنند. اما این نمایش به صورت تقلید از موارد فوق نیست، بلکه آنچه که به هویت یک ملت مربوط است در ساختمان های پست مدرن به روز در می آید و بر اساس شرایط زمانی و مکانی به صورت جدید امروزی شده ظاهر می شود. از این رو لازم است از متخصصین در این زمینه مشورت دریافت کرد تا متریال مناسب با شرایط منطقه را انتخاب کرد. This post w as created ᠎wi th the ​help ​of behsaznama Conte nt  Gen᠎erat​or  Dem᠎ov᠎ersi​on.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

لازم به ذکر است که شستشوی نمای سیمانی بسیار آسان است. فاصله از مصالح دیگر در اطراف ترموچوب ضروری است.گردش هوا باید وجود داشته باشد.همچنین نصب زیر سازی رعایت فاصله 60 تا 80 سانتی متری برای ساپورت های نمای ساختمان ضروری است. شاید یکی از عمده دلایل آن را بتوان عدم وجود سبک خاصی در معماری حال حاضر کشورمان در طراحی نما دانست که نتوانسته رضایت مشتریان را جلب کند. کتیبه های تخت جمشید و سر ستون های زیبای آنها دقیقا در طراح های رومی وجود دارد و به کرات از آنها استفاده می شود. قبل از سپردن مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان تانتان به پیمانکاران اطلاعات این مقاله را مشاهده کنید. در واقع این روزها نمای رومی ساختمان به دلایل متعددی مورد توجه قرار می گیرند. اهمیت نمای ساختمان بنا بر دلایل یاد شده و پیشرفت در عرصه ساختمان سازی و شهرسازی به ویژه در سال­های اخیر، باعث شده که طراحی نما، خود به یک رشته تخصصی تبدیل شود. دلیل دیگر افزایش نمای کلاسیک مربوط به جزئیات نمای کلاسیک رومی ساختمان هاست که نسبت به معماری اسلامی و ایرانی پیچیدگی ها کمتری دارند و البته بروز نشدن معماری اسلامی مخصوصا در دو قران اخیر باعث افزایش استفاده از نماهای رومی شده است.

در طراحی نما به سبک نئوکلاسیک مشابه سبک مدرن از اشکال هندسی منظم و بدون جزئیات استفاده می شود. در اغلب موارد میتوان با آب؛ نما را، از آلودگی ها پاک کرد، ولی زمانی که رنگ ساختمان به میزان زیادی از بین برود باید رنگ آمیزی مجددی انجام شود. کوینلن ترى سؤال می کند که چرا مصالح قدیمی صدها سال عمر می کنند، ولی مصالح جدید چنین نیستند و یا چرا ساختمان های قدیمی دلپذیر هستند ولی ساختمان های جدید این طور نمی باشند. با این حال،با توجه به عمق کم و نازک پانل،برای عایق کردن مناسب آن به مواد دیگری نیز نیاز است.GFRC به طور معمول سطح مقطع نسبتا نازک با ضخامت حدود 10 میلیمتر تا 15 میلیمتر دارد. مصالح بکار رفته نیز بر خلاف نمای کلاسیک معمولا بیش ازیک مصالح است.این نوع سبک که بر اساس سادگی در طراحی و نفی هر گونه تزئینات زائد است در ایران طرفداران زیادی ندارد. در این بخش اگر ساختمان بیمه مسئولیت مدنی نشده باشد پس از گذشت 10 سال هر گونه اتفاق و حادثه ای که علت آن ساختمان باشد اعم از نمای ساختمان یا ..مسئولیت جبران خسارت آن به عهده ی مالک ساختمان می باشد و باید خسارت را شخصا پرداخت نماید.اما درباره ی سازنده ،مهندس ناظر، کارگران اگر از سمت آنها سهل انگاری، قصور، غفلت، خطا، اشتباه حرفه ای در محل ملک مورد بیمه مسئولیت ساختمانی یا مسئولیت ثالث ساختمانی به ساختمان های مجاور و حتی اموالی مثل اتومبیل های پارک شده در اطراف محل مورد بیمه وارد آید و سازنده یا افراد مسئول در پروژه مسئولیت جبران آن خسارت بر عهده داشته باشند شرکت سهامی بیمه ایران پس از احراز مسئولیت بیمه گذار و در صورت احتیاج بر اساس رای مراجع قضایی نسبت به جبران خسارت اقدام می نماید.در نظر داشته باشید تا 10 مسئولیت جبران خسارت از سمت نمای ساختمان به عهده ی سازنده ی ساختمان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید