چه چیزی نمای خشک نمی خواهم را بدانید

سازگاری رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی جوی : در سیستمهای نصب خشک محاسبات مهندسی لازم برای پیش بینی ضریب انتقال حرارتی و میزان انقباض و انبساط مصالح زیرسازی و متریال نما برآورد شدهاست و بر این اساس دیتیلهای اجرایی طراحی شدهاند و امکان فروریزی مصالح در اثر تغییرات جوی وجود ندارد. روش اجرای سیستم نمای خشک در نمای ساختمان به عنوان یکی از سیستم های نوین اجرایی در ساختمان است که باعث تولید و پیدایش مصالح گوناگونی در نمای ساختمان شده است . دوغاب ملات ماسه سیمان میتوان موجب کثیف شدن ظاهر نما شود که این البته در حین پیشرفت کار توسط نیروی اجرایی پاک میشود. نمای خشک ، نمایی را می گویند که برای ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده است. بهترین نمای خشک ساختمان از آن سوالهاییست که خیلیها به دنبال جوابش هستند! برای ساختمان های بلند به راحتی اجرا می شود. هرگونه اشتباه، کم کاری یا اهمال در آن، علاوه بر اینکه ممکن است منجر به خرابی و ایجاد هزینهای اضافی خواهد شد. چون در صورت عدم اتصال مناسب به پشت کار، نما ریخته و منجر به خسارت خواهد شد.

نمای خشک سنگ

قیمت تمام شده این محصول نسبت به سرامیک خشک پرسلانی مجوف کمتر می باشد. معایب اجرای نمای خشک در مقایسه با روش سنتی آنقدر ناچیز است که می توان از آن چشم پوشی نمود. حال نوبت آن می رسد که مصالح نما در قاب های درست شده را نصب کنیم و اطراف آن ها درزگیرها را قرار دهیم. پلاستر سیمانی در واقع نقش زیرساز را دارد و کمک میکند تا مصالح آغشته به چسب، به نحو بهتری به دیوار بچسبد. اصلی ترین تفاوت میان دو گونه رومی و یونانی ظاهر شدن سیمان پوزولانی ، شن در ترکیب با آهک بود که این مخلوط سیمانی را شکل می داد که پس از ترکیب با آب به شدت غیرقابل نفوذ می شد. فواصل و اندازهها و نوع اتصالات زیر به گونهای طراحی میشود که در برابر عوامل مخرب از جمله باد مقاوم باشد . سراميك پرسلاني به علت داشتن سوراخهايي در ظاهر خود خاصيت عايقبندي بيشتري دارد. روش غیر نمایان در نصب نمای خشک ساختمان: روش غیر نمایان نصب سرامیک خشک به خودی خود از دو بخش سیستم کیل و سیستم شیاری تشکیل شده است. سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می گردد که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی(سرامیک فول بادی) که اصطلاحا سرامیک یک سانتی متری و یا فول بادی نیز گفته می شود.

نصب سرامیک پرسلان به صورت خشک یکی از بهترین روش های نصب برای زمان هایی است که شما قصد استفاده از این سرامیک در نمای ساختمان های بلند دارید، همانطور که در تصویرمشاهده می کنید در این روش با استفاده از قاب ها و بست های فلزی مطمئن این سرامیک ها را در ارتفاعات بالا مهار می کنند. پس بهتر است که با استفاده از روش های نوین جدیدی مثل نما خشک در سریعترین زمان ممکن و با صرفه جویی در وقت و هزینه، نمای این ساختمان ها را نصب کرد و از ایجاد هر گونه مشکل جلوگیری کرد. استفاده از کامپوزیت آلومینیوم این حالت را ایجاد میکند که ظاهر سازه بسته به نحوه تابش نور و زمان روز تغییر کند و در هر زمان از شبانه روز، چهرهای خاص به ساختمان میبخشد. در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. نوع سختخمیر آن از سنگ چینی که یک سنگ فلوسپاتی است و به صورت پودر با کائولن مخلوط میشود، درست شده است.

A​rt᠎ic᠎le was g en᠎er ated  by behsaznama  Conte nt Gen erat or  DE᠎MO᠎.

طراحی نمای ساختمان درگذشته کار سخت و زمان بری بود، ولی امروزه به دلیل وجود روشهای اجرای نمای خشک که یک فناوری جدید در طراحی نما محسوب میشود، باعث گردید امکانات فوقالعادهای را در اختیار طراحان… قسمت عمده و قابل توجه تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین مانند نمای گلی، کاهگلی ، نمای سنگی که توسط رومیان باستان احداث می شد و یا نمای آجری که امروزه بعنوان نمای سنتی شناخته می شود همراه بوده است . یکی از مصالح ساختمانی که به تکامل معماری کمک کرده است، شیشه است. البته که باید بدانید برخی از مجریان اجرای نمای خشک هزینه زیادی از شما دریافت می کنند. در ابتدا باید شکاف هایی را در پشت تایل بوجود آورید و از مفتول هایی که در پشت آن تعبیه شده، اسکوپ را در شرکت اجرای نمای سرامیک خشک تایل ایجاد کنید. زمانی که شما قصد استفاده از چسب برای نصب این سرامیک ها در کف ساختمان دارید می توانید از چسب های پودری استفاده کنید، استفاده از این چسب ها علاوه بر این که روند نصب سرامیک را برای شما سریعتر می کند، از نظر اقتصادی به نفع شما خواهد بود و به این صورت می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید