چه چیزی یک نماهای مدرن را می سازد؟

در اغلب سیستم های نمای خشک به منظور جلوگیری از نم یا رطوبت به داخل ساختمان ، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد می کنند. نما های سنتی ، نما های تهویه شونده و نماهای دوپوسته شیشه ای ، با ملاحظه بیشترین متریال مورد استفاده در هر گروه ، به طوری که مصالح نما و سیستم های انتخابی برای هر کدام از اینها را مورد بررسی کردیم. امروز اما از متریال مختلفی برای نمای خشک ساختمانها استفاده میشود. در مواردی لازم است که طراحی نما ساده انجام شود و در موارد دیگر توجه به جزئیات و اجرای یک نمای پیچیده مهم است. انتخاب آجر نما به سلیقه و طراحی انجام شده توسط مهندسین معمار بستگی دارد، گاهی اوقات ترکیبی از سنگ و آجر نما با هم اجرا می شود. آجر نمای نسوز یکی از انواع آجر هایی است که از خاک های چینی که قابل سوختن نیستند تشکیل شده است با استفاده از ملات به وجود میآید و در فصول گرم نصب می گردد در فصول سرد نمی توانی این محصول را بر روی ساختمانها چسباند. ۳- استفاده از سیمان، عیبهای سطح دیوار را پوشش داده و نمای ساختمان را یکدست می کند. ᠎Art ic᠎le has been gener᠎ated with G SA Conte​nt​ G enerator ​DE᠎MO!

ی خشک اشاره کرد.

در نماهای مدرن خشک احتیاجی به مصالح محدود نیست، بلکه میتوان با استفاده از مصالح جدید طرحهای مهندسی و حتی دور از ذهن را ایجاد کرد. امروزه زیبایی و نوع طراحی نمای ساختمان نشانگر درجه کار، نوع فعالیت و حتی نوع تفکر مدیران آن نهاد و سازمان میباشد. از جمله این تغییرات می توان به رایج شدن روش های طراحی و اجرای نمای خشک اشاره کرد. مساحت نما: تعداد طبقات و بزرگی برِ ساختمان نیز بدون شک از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نمای خشک ساختمان هستند. از مزایای استفاده از سرامیک به عنوان نمای خشک آن است که دوام بسیار بالایی دارند و پس از گذشت سالها، همچنان زیبایی و جلوه خود را حفظ میکنند. این عایق هم میتواند به عنوان یکی از تجهیزات نما خشک در نظر گرفته شود. این فاصله میتواند به عنوان عایق حرارت و صدا عمل کند. شرکت کارووین به عنوان یکی از پیشگامان در حوزه طراحی و اجرای نما خشک آماده است تا پروژههای شما عزیزان را به بهترین و بهصرفهترین شکل ممکن اجرا کند. اگر نمای خشک بهصورت اصولی اجرا شده باشد، میتوان این فاصله خالی را بهگونهای طراحی کرد که هوا داخل آن حبس شود. ۲- نیاز به محاسبات مهندسی قبل از اجرا ندارد و اجرای مراحل آن توسط استادکاران انجام میشود.

دتایل نمای خشک

در واقع، قبل از آنکه نما نصب شود، روی سطح رویی ساختمان عملیاتی انجام میگیرد که بسته به نوع سیستمها سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبههای آن ایجاد میکنند. در پاسخ به این سوال باید گفت که هر کدام از این نماها، به شکل خاصی نصب میشوند. بنابراین میتوان گفت که اولین نماهای خشک بهصورت سنگی ساخته شدند. به طوریی که عکس ساختمان ها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان می باشد. اگر می خواهید از آجر استفاده کنید بهتر از قبل از آن دقت کنید و تمام هزینه ها و دور ریزها را در نظر بگیرید همچنین باید فشاری که به ساختمان تان ممکن است وارد بشود را در نظر بگیرید که اندازه آنها بسیار مختلف و سطوح مختلفی را به خود جذب می کند مقاومت بالایی در برابر یخبندان دارد. آجر یکی از مصالحی است که بصورت گسترده از گذشته در ساخت و سازها در ایرانی حضور داشته است.

و در آخر کار ، نمای سرامیک زیباتری خواهیم داشت.

در بین انواع نمای ساختمان ، نمای کامپوزیت یکی از پر طرف دار ترین نمای ساختمانی است. منظور از نمای سرامیک و پرسلانی خشک چیست؟ منظور از زیر کار، دیوار اصلی ساختمان است. به ترکیب ماتریس با الیاف (یا ماده تقویتکننده) زیر ۵ درصد کامپوزیت گفته میشود. ۱- در این روش، ابتدا عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات به دیوار متصل میشود و سپس چهارچوب یا اسکلت بر روی آن قرار داده میشود تا آجرنما با فاصله بر روی آن نصب گردد. درسیستم نمای آجر خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می گردد، سپس چهارچوب یا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگه دارنده قرار بگیرد. ۲- وجود سیمان، دوغاب و ملاتی که به کار میرود ممکن است در صورت عدم دقت باعث کثیف شدن نمای ساختمان شود. در صورت عدم نصب اصولی، امکان بروز حادثه وجود خواهد داشت. و در آخر کار ، نمای سرامیک زیباتری خواهیم داشت. معمولا سنگهایی که در نمای خشک استفاده میشوند، ضخیمتر از سنگهای نمای سنتی هستند، چون اگر از سنگهای نازکی برای این کار استفاده شود، در هنگام سوراخ کردن (برای پیچ و مهره) ترک خواهند خورد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نما خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید