چگونه نمای ساختمان خود را بهبود دادم در یک درس ساده

ممکن است فکر کنید که چطور یک نما باعث کاهش بهره خورشیدی می شود ، که به نوبه خود باعث کاهش بارهای خنک کننده ساختمان می شود که در پایان باعث کمترین هزینه قبض انرژی می شود. اما بر اساس عرف اشتباه موجود در اغلب استانها این طرح بعد از نقشه های مصوب و در روال اجرای اسکلت ساختمان تهیه می شود که در این حالت مجبوریم با هزینه بیشتر نسبت به نصب پلیت اتصال شاسی نما اقدام کنیم . هزینه استفاده از نمای آجری نسوز برای ساختمان هم بین ۶۰تا ۱۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع میباشد. اما اجرای نمای ساختمان که در بسیاری موارد نیز از طرف سازندگان و پیمانکاران ساده انگاشته شده و سهل انگاری هایی می کنند ، دارای پیچیدگی ها و الزامات قانونی خاصی است که در صورت عدم توجه به آنها می تواند خسارات مالی و جانی زیادی را برای بهره برداران، سازندگان، مهندسین ناظر و مجری و نیز پیمانکاران در بر داشته باشد . بر خلاف نماهای خشک که گفتیم شرکتهایی هستند که مسئولیت طراحی تا اجرای این نماها را برعهده گرفته و تقریباً در این نماها جای نگرانی نداریم، در نمای تر با توجه به مشخص نبودن وزن نما که یکی از آیتم های مهم در طراحی شاسی این نماهاست ، مهندسین طراح سازه به این بخش ورود نکرده و دتایل خاصی را همراه طرح نمای مصوب ارائه نمی کنند .

نمای ساختمان بدترین دشمن شماست. 10 روش برای شکست دادن آن

نمی گوییم که هر نمای زیبایی قطعا باطن با کیفیت و خوش ساختی دارد اما یک نمای ناخوشایند قطعا باطن بی کیفیتی دارد. در این مرحله نوبت به اجرای شاسی اصلی نما می رسد که با توجه به طرح نمای موجود انجام می شود مطالب بشتر . شاسی کشی نما که به آن زیرسازی نما یا نبشی کشی نما نیز گفته می شود، عبارت است از زیر سازی انجام شده برای اجرای نمای ساختمان که در نماهای خشک در تمام قسمتها باید اجرا شود و در نماهای تر یا ملاتی تنها در قسمتهایی اجرا می شود که ضخامت نما بیش از مقدار مشخص شده در آیین نامه می باشد . به همین دلیل شاسی کشی نمای تر اغلب توسط پیمانکاران و به صورت تجربی انجام می شود. در این سبک طراحی نمای ویلا از عناصری استفاده میشود که نمایانگر فرهنگ خاص آن منطقه است. برای این کار لازم است ریسمان راهنما یا قپان هایی از بالاترین تراز ساختمان تا پایین ترین تراز که قرار است این باکسها اجرا شوند نصب شده و پروفیل های شاسی اعم از نبشی ، قوطی ، ناودانی ، سه پری و . همانطور که قبلا هم گفته شد شاسی نما برای قسمتهایی لازم است اجرا شود که قرار است از سایر نقاط نما بیشتر پیش روی داشته باشد .

نحوه استفاده از نمای ساختمان To Desire

این نمای چوبی نسبت به سایر نما ها مستلزم نگهداری های ویژه و خاصی می باشد. تعویض پوسته خارجی نما نیاز به تخریب خاصی نداشته و بسیار راحت تر انجام می شود . باشد ، روی شاسی کشی خاصی که با توجه به نوع پوشش اصلی نما تعیین و اجرا شده است متصل خواهد شد . در اجرای این نوع نماها ، هیچ ملاتی برای اتصال اجزا نما استفاده نشده و پوسته اصلی نما که می تواند از مصالح مختلفی مانند سنگ ، سرامیک ، چوب ، آلومینیوم ، شیشه و . در این نوع از نماها اجرای دیوار پیرامونی یا دیوار پشتیبان الزامی بوده و بار وارده از طرف نما به دیوار و از دیوار به سازه اصلی ساختمان نتقل می شود. این نوع از شاسی کشی از اعضای منفرد که به سازه متصل می شوند تشمیل شده است . جانمایی و فاصله این پلیتها بر اساس طرح مصوب نما تعیین می شود که بر اساس ضابطه 714 توصیه می شود این فاصله از 1.2 متر بیشتر نشود . طراحی نمای ساختمان به عنوان اولین گام برای شروع شاسی کشی نما می باشد چرا که ابعاد پیش آمدگیها یا انحنا های موجود در نمای ساختمان بایست توسط طراح نما مشخص شده و بر اساس آن شاسی کشی انجام شود.

نمای ساختمان و دیگر کالا

جهت استفاده از استفاده از این مصالح در نمای ساختمانها،به یک شبکه فولادی زیر سازی نیاز است تا علاوه بر بالا بردن استحکام GFRC در هنکام بالا بردن و نصب،امکان ایجاد اتصالات مناسب را با سازه اصلی نما فراهم کند. ضخامت ملات نما در این نماها طبق ضابطه 714 تعیین شده و در صورتی که ضخامت ملات نما از این حدود بیشتر نشود نیاز به شاسی کشی نخواهد بود . این شرکت ها مسئولیت طراحی، ساخت و نصب نما(با روش های مختلف مانند اسکوپ سنگ نما) را بر عهده گرفته و اجرا می کنند .لذا شاسی کشی این نماها با توجه به نوع پوشش نما متغیر بوده و توسط شرکت صاحب صلاحیت اجرا می شود . همه ی سنگ نماها و مخصوصا سنگهای که به صورت قائم نصب می شوند باید در جایگاه خود اسکوپ و محکم شوند در غیر این صورت در اثر کوچکترین زمین لرزه ای از محل شل و کنده می شوند و خطر ساز می گردند. بنابراین، با توجه به شرایط محیط و آب و هوا، رنگی را انتخاب کنید که بتوانید مطمئن باشید سالها به روی دیوارهای خارجی خانه باقی میماند.  This data h as  be en cre at​ed ᠎with behsaznama Content Generator Dem ov​er si on.

دیدگاهتان را بنویسید