چگونه نمای ساختمان سنگ خشک خود را از Blah به فوق العاده تبدیل کنیم

هر چه مصالح ساختمانی مرغوب تر باشد، عمر نمای ساختمان مسکونی بیشتر میشود و نیاز به تعمیر یا تعویض نمای ساختمان، به حداقل ممکن خواهد رسید. بدنه نما بدون توجه به اینکه شما از کدام مصالح استفاده می کنید، بایستی اتصالات محکمی با سازه اصلی داشته باشد و این امر از اهمیت بالایی برخوردار است، چه بسا که در بسیاری از پروژه ها به دلایل مختلف از توجه به این امر مهم خودداری می نمایند. بهره گیری از شیشه و فلز در این نوع ساختمانها با توجه به در نظر داشتن ضوابط، بسیار مرسوم است. مصالح ساختمانی در طراحی و اجرای نمای ساختمان اداری، الزاما نباید از سنگ باشد و بر اساس حدود مجاز ضوابط طراحی نمای ساختمان میتوان از شیشه، فلز و کامپوزیت استفاده کرد. در این نوع طراحی که بیشتر در ساختمان های اداری و تجاری کاربرد دارد ،از ترکیب شیشه، سنگ و کامپوزیت استفاده میشود. این ابزار، لذت نقاشی با دست را با قابلیت نرم افزاری هوشمند ترکیب میکند. در زمان استفاده از رنگ نمای ساختمان بهتر است یکسری معیارهای زیبایی شناختی را نیز در پوشش دهی سطوح در نظر بگیرید.

نمای ساختمان سنگ خشک

بنابراین بهتر است برای تنوع در نما از یک یا دو عنصر شاخص استفاده کنید و از استفاده عناصر زیاد و شلوغی نما بپرهیزید. علاوهبر این، میتوان از همان قالب برای چندین ساختمان استفاده نمود و یک قطعه شکسته را میتوان به راحتی دوباره قالببندی کرد، که آن را به یک روش تزئینی بسیار کارآمد تبدیل میکند. بسیاری از ساختمان­های اداری، در روز مورد استفاده قرار میگیرند از این رو انتخاب رنگ متریال نما مسئله بسیار مهمیبه حساب میآید. در این سبک طراح سعی در استفاده از مصالح جدید، به روز و تولید شده با روشهای نوین در نماسازی دارد و در طراحی از عناصر و المانهای تزئینی استفاده نمیکند. در شهرهای بزرگ به علت ساخت و سازهایی که هر روز انجام می گیرد ممکن است خساراتی به رهگذران، همسایگان مجاور و .. وارد بیآید. هنگام طراحی و ساخت نما هیچ قانون یا فرآیندی برای رعایت کردن وجود ندارد. یکی دیگر از سبکهای رایج در طراحی نما ویلا، سبک روستایی یا روستیک است. اگر به ویلاهای حاشیه سواحل دقت کرده باشید، متوجه سبک ساختاری و نمای ویلاها میشوید که اکثرا از مصالحی با رنگهای روشن استفاده شده اند و سقفهای شیب دار و استفاده از طاقها و قوسها در آنها رایج است. Post has been generat ed ᠎by behsaznama C​onte nt G​ener᠎ator ​DEMO.

اگر فردی به سبک مدرن محوطه سازی علاقه داشته و در عین حال نمای کلاسیک را نیز دوست داشته باشد، در چنین شرایطی یک عدم هماهنگی بین محوطه و نما به وجود میآید. علاوه بر ارتقاء نمای ظاهری ساختمان می توانند پایداری و استحکام سطوح بستر را نیز افزایش دهند. علاوه بر زیبایی نمای ساختمان شیشه منجر به تأمین نور و میزان روشنایی ساختمان می گردد که انتخاب آن گزینه بسیار مناسبی در اجرای نمای ساختمان می باشد. علاوه بر این، نمای تجاری باید به گونه ای باشد که حس کنجکاوی افراد را برانگیزد و تا زمانی که طراحی نمای ساختمان تجاری به این شکل نباشد، افراد کمتری برای ورود به آن تشویق میشوند. طراحی نمای تجاری، به مراتب سخت تر از طراحی نمای مسکونی و اداری است چون تعداد افرادی که در ساختمان­های تجاری رفت و آمد میکنند، بسیار بیشتر است. ساختمان­های مسکونی که در شهرهای بزرگ قرار دارند بیشتر ظاهر زیبای خود را از دست میدهند و احتمال تخریب نما به دلیل بارش بارانهای اسیدی به مراتب بیشتر است. این نما توانسته اشکال مختلف نما های سنتی را در قالب خود ایجاد کرده و همچنین به دلیل داشتن طراحی انعطاف پذیر از این حیث خود را سرآمد دیگر نماهای نوین و سنتی ساخته که در حقیقت می تواند ساختار نمای سنتی اسلامی را به صورتی نوین عرضه کند.

همانطور که در این مقاله اشاره شد، بهترین رنگ نمای ساختمان بستگی به نیاز شما، شرایط آب و هوا، نوع دیوارها و گزینههای مختلف دیگر دارد. در طراحی نمای ویلا یا طراحی نمای ساختمان یک طبقه از ترکیب دو یا چند رنگ ، طرح و مصالح مختلف استفاده می شود. کامپوزیتها یک کلاس منحصر به فرد از مواد هستند که از ترکیب دو یا چند ماده جداگانه تشکیل شدهاند که ماده حاصل نسبت به هر کدام از اجزاء تشکیلدهنده استحکام و دوام بیشتری دارد. اینکه طراح به چه شکل بتواند یک نمای زیبا و جذاب با هویت ایرانی را طراحی کند، به توانمندی، مهارت و ذوق طراح کاملا بستگی دارد. هر چه متراژ زمین بیشتر باشد، شکوه و عظمت بنا که به سبک کلاسیک طراحی شده باشد، بیشتر به چشم میآید. اصل انتخاب رنگ در رابطه با متریال نما نیز مصداق دارد، یعنی هر چه متراژ زمین کوچک باشد، باید تا جای ممکن از رنگهای روشن استفاده کرد که ساختمان بزرگ تر جلوه کند.

مزایای نمای خشک

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از منبع ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید