چگونه چیزی نمای خشک خود را بدست آوریم

برای نصب این ورق های نیاز به تیم متخصص و همچنین ابزار های مخصوص است و از دیگر معایب این نما میتوان به هزینه خرید و نصب نسیتا بالا این نمای ساختمان اشاره کرد. از دیگر اجزاء سیستم نما خشک میتوان به “مصالح نما” اشاره کرد. می توان از آن در مصالح نما دوباره استفاده کرد. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انشان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد. با توجه به استقبال بسیار زیاد و افزایش روز افزون استفاده از این نمای ساختمانی میتوان به کیفیت بسیار بالا و همچنین نداشتن هر گونه محدودیت در طراحی و پیاده سازی این محصول پی برد. عمل میکند. یک محفظهی هوا بین دیواره خارجی ساختمان و نمای سرامیک ایجاد میشود که با توجه به شرایط جوی و اقلیمی منطقه میتوان این محفظه را بست و یا باز گذاشت.

قیمت نمای خشک

پیچ و بست با زاویهای مطابق با سوراخ ایجاد شده در سنگ نما بر روی دیوار قرار گرفته و به سنگ بسته میشود، به گونهای که حداقل 2 میلیمتر فضای خالی بین سنگهای نصب شده و دیوار وجود داشته باشد و به همینگونه کل دیوار پوشانده میشود. در نصب خشک سنگ نما به بست و پین نیازمند است. بنابراین این روش به نیروی کار ماهر و در عین حال گران نیازمند است و هزینۀ نصب را مقداری افزایش خواهد داد. در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد. چرا زمان عمر مفید رنگ آکریلیک پایه آب در نظر گرفته نمی شود؟ حلال رنگ نمای ساختمان آکریلیک آب است و دقیقا همین سیال باعث افزایش حجم و ضخامت رنگ می شود و پس از آنکه از رنگ در گذر مدت معین تبخیر شد ضخامت فیلم موجود کاهش می یاید. به طور واضح ضخامت فیلم رنگ نمای ساختمان در حالت های مرطوب و خشک با یکدیگر تفاوت دارد. یعنی اگر شما بتوانید، روی سطحی کاملاً صاف و بدون هیچگونه منفذ، در محیطی با دمای مساعد ۲۵ درجه سانتیگراد ، با بهترین تکنیکهای عملیاتی در نحوه ی رنگ آمیزی ، با ایجاد یک فیلم رنگ کاملاً یکدست و بدون نوسان ضخامتی، کار اعمال رنگ خود را روی نمای ساختمان به اتمام برسانید در آن صورت این اطمینان را به شما می دهیم که قدرت پوشش دهی رنگ نمای آکریلیک به مراتب بالاتر خواهد رفت.

همانطور که گفته شد، زیرسازی مجموعه عملیاتی است که طی آن بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نما مورد نظر در سازه ساختمانی ایجاد میشود. های ساختمانی در جهان به عنوان اصلی ترین و منحصر به فرد نمای طراحان و معماران در مراحل اولیه اجرای پروژه نمای خشک انتخاب شده و در لیست مؤلفه های مهم و استراتژیک قرار می گیرد. سیستم های مدرن نماسازی یا همان نمای خشک که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود. مصالح و موادی که در طراحی و اجرای نمای خشک سرامیک مورد استفاده قرار میگیرند، دارای تنوع بالایی هستند. ۲- به علت استفاده از سیمان، دوغاب و ملات در کار، در صورتی که دقت لازم در کار اعمال نشود، می تواند موجب کثیف شدن نمای آجری و ایجاد لکه روی آن ها شود.

نکات برتر کرتین وال!

لازم به ذکر است که در اجرای سیستمهای مربوط به نمای کرتین وال، به طور معمول ترنسم یا لامل افقی در سایز طولی کوچکتری نسبت به مولیون یا لامل عمودی ارائه میشود. درنمای سرامیک خشک شیاری یا کلیپس پنهان المانهای زیر سازی فلزی به صورت عمودی و رانرها به صورت افقی نصب میگردد و تایل سرامیک به وسیله کلیپس آلومینیومی روی ریل های افقی نصب میشوند که از ویژگی های این روش مخفی بودن کلیپس ها در پشت سرامیک میباشد. سپس پروفیل آلومینیومی به صورت عمودی که عموما به شکل L است روی اجزای شاسی کشی نما نصب می شود. در این مرحله از شاسی های فلزی، پروفیل و پیچ و پرچ های گوناگون و متنوع استفاده می شود، سپس نمای ساختمان اجرا می شود. شاسی کسی به مرحله ای گفته می شود که نگهدارنده وزن نمای ساختمان است و معمولا به سازه های اصلی ساختمان وصل می شود. زیرا پس از اختلاط باید سریعاً آن را روی سطح اعمال کنید بدون آنکه بخواهید حتی یک وقفه ی چند دقیقه ای را ایجاد کنید. این نما ترکیبی از شیشه و آلومینیوم است که ضمن دوام و عمر بالای آن به دلیل آب بندی های مهندسی و حرفه ای در برابر شرایط جوی عایق بوده و انرژی داخل ساختمان به راحتی قابل کنترل می باشد. ᠎This po​st was w ritten with G SA Con te​nt ​Gene rato​r  DEMO!

نصاب نمای سرامیک خشک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نمای سنگ بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید