کامل توصیه می‌توانید همیشه دریافت درباره کرتین وال

هنگام وقوع زلزله، حرکات نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن می شود. نماهای پرده ای ثابت: در این نوع از نما قطعات نما بصورت ثابت و بدون تغییر شکل، ابعاد و فاصله اجرا می شوند. استفاده متناسب با نوع کاربری شیشه نیز با توجه به شیشه های با قابلیت های خاص ( شیشه های گرم شونده الکتریکی، هوشمند و …) می تواند مزایا و معایب ویژه ای داشته باشد. هر دو سیستم سنتی (نمای ملاتی، تک لایه،سنگ و آجر به روش نمای ملاتی) و سیستم نمای خشک (تهویه شونده) (سرامیک پرسلانی، نصب سنگ خشک ، بتن مسلح فیبری و نمای آلومینیومی) و همچنین کرتین وال ها (یکی از انواع محتلف نماهای شیشه ای) در این مقاله مورد مطالعه قرار گرفته اند. تمای خشک انواع مختلفی دارد که بسته به نوع ساختمان شما باید یکی از انواع آنها را مهندسان روی ساختمان اجرا کنند. اجرای نمای سرامیک خشک و یا سرامیک خشک پرسلانی همانند سایر نماهای مدرن دارای روش ها و دیتیل های مختلفی است که در این مطلب به اختصار به آن می پردازیم.

این 3 واقعا روشن روش‌ها به اجرای نما Higher این کار را به سادگی انجام دادید

اصطلاح نمای خشک به آن دسته از انواع نمای ساختمانی گفته میشود که به صورت خشک و بدون هیچگونه ملات یا دوغاب اجرا میشود. نمای رومی به نوعی سبک کلاسیک داشته و با توجه به این که در این سبک از مصالحی مانند سنگ مرمر و گرانیت و تراورتن استفاده میشود در مقایسه انواع نمای ساختمان کمی گرانتر از بقیه انواع نما به حساب میآید. در طراحی نمای ساختمان مسکونی سبک و طرح های بسیاری از جمله نمای کلاسیک ، نمای دیکانستراکشن ، نمای مدرن ، نمای فولدینگ ، نمای سنتی ایرانی و… یکی از مناسبت ترین سطوح برای شروع به عملیات اجرایی مربوط به نصب سیستم نمای خشک آجری دیوارهای خشک از جمله سیستم کناف و یا دیوارهای فایبر سمنت می باشند ولی اجرای سیستم نمای خشک بر روی سایر سطوح متدوال از جمله بلوک با دانه های سبک و سیستم های دیوارهای سه بعدی و سیستم بلوکهای اتوکلاو شده ممکن و به سهولت امکان پذیر می باشد. روش تر، همان روش قدیمی اجرای نما است که در آن سنگ را با کمک ملات که معمولا سیمان یا گچ هستند نصب می­کنند. در هر صورت، استفاده از نمای خشک خیلی رایج نیست و بیشتر پروژههای ساختمانی کشور همچنان از نماهای سنگی و ترکیب (آچر، سنگ و چوب) که نیاز به ملات و چسب مخصوص دارند، در نماسازی استفاده میکنند.

نمای خشک سنگ

اتصالات این سیستم در حقیقت اتصالات مکانیکی مخفی بدون نیاز به چسب هستند که برای پوشش دادن نما به وسیله انواع مصالح گوناگون به وجود آمده اند. از این روش میتوان در نماهای ساختمان، دکوراسیون داخلی و پوشش رویی بامها استفاده میشود. نماهای معمولی بـعد از چنـد سال قـطعاً نیازمـند ترمیم، بازسازی و ایجاد گیرداری دوباره میباشند و این خود یعنی تحمیل هـزینه اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در آخر کار با توجه به عمـر مـفید کارهای دوغـابی که حدود 10 الی 15 سال میباشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را خراب نمود و ایـن بـدان معنی است که اگر هـزینهای برای اجـرای نماهای دوغابی صرف میشود بعد از اتمـام کار ساختمان، باید به صورت کـامل آن را خراب شده تلقی کرد. همین دلیل منجر به افزایش طول عمر بنا میشود. دلیل استفاده رایج از نمای خشک چیست؟ موارد دیگری که باعث می شود نمای سرامیک یکی از بهترین انتخاب ها در اجرای نما باشد به این دلیل است که وزن این نما نسبت به متریال دوغابی مثل سنگ بسیار کمتر است و باعث می شود که وزن ساختمان نیز کاهش یابد. ​Artic le was c re ated wi​th the help of G SA Content Generat​or Demov​er si​on!

اجرای نمای خشک سرامیک یکی از رایج ترین انواع نمای خشک ساختمان است که این روزها به طور شگفت انگیزی مورد استقبال قرار گرفته است. 3- این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن های مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور 100 درصد حل می کنند به طوری که هوا پشت آن ها می رود و لی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت ان ها نفوذ نمی کند. کاهش حدود 80 الی 100 کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. بین دو روش اجرا از لحاظ کیفیت تفاوت بسیاری وجود ندارد و انتخاب روش نصب بیشتر بر عهده طراح نما می باشد. 3. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند. روش اجرای نمای خشک در سیر تکاملی تاریخی نمای ساختمان تاثیر بسزایی داشته است در این این مقاله یک مطالعه تاریخی مربوط به روش اجرای نمای خشک به عنوان یکی از سیستم های منحصر به فرد اجرایی ساختمان که موجب تولید و پیدایش متریال های متنوع و جدیدی در نمای ساختمان شده است ارائه شده است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک مدرن لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید