کل اطلاعات برای درک نمای خشک

به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک ، طراحی نما به شکلی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد. برای دو پوسته کردن ساختمان و افزایش ایمنی ساخت، برای عایق کردن ساختمان مانند عایق صوتی، عایق حرارتی و برودتی کاهش وزن ساختمان و کاهش مصرف مصالح ساختمانی مانند گچ و ملات سیمانی این نوع نما به کار برده می شود. قابل ذکر است نمای رومی از سبک نماهای کلاسیک است که در طراحی و اجرای این نما از سنگ هایی همچون: سنگ مرمر، تراورتن و گرانیت بهره برده می شود. امروزه سنگ های متعدد و متفاوتی برای اجرا در نمای ساختمان وجود دارد اما از آنجایی که سنگ تراورتن به دلیل داشتن طرح و رنگ های مختلف و متفاوت در میان سایر سنگ ها در اجرای نمای ساختمان محبوبیت بسیاری کسب کرده و اغلب از این سنگ استفاده می شود. از آنجایی رنگ ورق های کامپوزیت به صورت آزادانه و متنوع قابل اجرا هستند انتخاب مناسبی برای مشتریان سخت پسند می باشد.

هشدار: در حال حاضر درباره نمای خشک چه کاری می توانید انجام دهید

از آنجایی که روش نصب خشک سرامیک پرسلانی را Ventilated System می نامند و هوا در پشت آن در جریان است، لزومی به پر کردن بندهای مابین سرامیک ها نیست؛ فقط در اقلیم هایی که دارای کج باران هستند مانند شهر رشت و همچنین اگر در بستر کار عایق رطوبتی مناسبی اجرا نشده باشد می توان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود. در حال حاضر از این تایل­ها برای نماسازی ساختمان­های مختلف استفاده میشود و اجرای آن­ها به دو روش امکان­پذیر است. این نوع سرامیک جزء سرامیک های پیشرفته ی پرسلانی بوده و به روش اکستروژن تولید می شوند. روش نصب نمایان (VISIBLE): در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی با کلیپس، بر روی ریل های آلومینیومی زیرسازی می شود. ویژگی های سیستم نصب سرامیک خشک: در این نوع سیستم ها به دلیل اینکه پروفیل های عمودی آلومینیومی از میان درز سرامیک ها دیده می شوند، به جهت زیبایی بیشتر این پروفیل به رنگ مشکی رنگ آمیزی می شود. این نوع اتصالات طبق سفارش مشتری و نوع نما، طراحی و در کارخانه تولید و در ابعاد و تعداد موردنظر جهت اجرای نمای خشک تهیه می شوند. اگر قصد دارید نمای ساختمان مسکونی و اداری خود را تغییر دهید باید بهدنبال شرکتی باشید که در این زمینه حرفهای است و میتواند با بهترین مصالح موجود نمای فوقالعادهای به عمارت شما هدیه دهد.  Th is c​ontent was done  with t he he lp ​of نما G SA Content Generator Demoversi᠎on!

این نوع نما قابلیت اجرا در تمامی شرایط آب و هوایی را داشته و می توان از فضای موجود بین دیوار و نما برای عبور تاسیسات مکانیکی ساختمان استفاده نمود. قیمت نمای خشک سرامیک بستگی به به نوع نمایی است که انتخاب می کنید. در صورتی که کیفیت اجرا مناسب نباشد اما قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پایین باشد، پس از مدتی امکان دارد نما با مشکلاتی از قبیل عدم آببندی مناسب مواجه شود. این نوع نما دارای عمری طولانی و با دوام بوده و در یکی از مزیت های بسیار مهم آن این است که در صورتی خرابی قسمتی از نما به راحتی می توان قسمت از بین رفته را تخریب کرد و قطعه ای سالم را جایگزین کرد. نمای سرامیک خشک پرسلانی در دو نوع سوراخ دار و تو پر تولید شده و در بازار مورد عرضه قرار می گیرد. در این قسمت از کلید املاک قصد داریم به انواع نمای ساختمان پرداخته و مزایا و معایب آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

ده راه‌های مطمئن نمای خشک کسب و کار شما را به سمت زمین سوق خواهد داد

مقاومت در برابر خش خوردگی از دیگر مزیت های نمای سرامیک خشک است، به همین جهت این نوع نما زیبایی و ظاهر خود را در طی سالیان متمادی حفظ کرده و به راحتی درخشندگی و یکنواختی سطح خود را از دست نمی دهند. ترکیب و اجرای چوب با دیگر متریال ها ازجمله سنگ و شیشه زیبایی ظاهر نما را دوچندان می کند. نمای سرامیکی از نمای خشک محسوب گشته ومی توان از آن متریال برای طراحی و اجرای نمای ساختمان های ادارای و تجاری بهره گرفت. قبل از نمای خشک متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و نهایتاً باعث سقوط آن شده که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. همچنین هزینه پروفیل آلومینیومی این روش در مقایسه با شاسی کشی در اجرای نمای سنگی با دوغاب و اسکوپ بالاتر است. از پنلهای آلومینیومی کوچک لوزی شکل، میتوان برای ایجاد افکتهای منحصر به فرد در نما استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید