یادگیری ایجاد بیشتر کرتین وال با انجام خیلی کمتر

در اجرای نماهای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات ساختمانی و همچنین وجود مصالح نما با ابعاد و پنل ها با سایزهای مشخص و برشکاری شده در کارخانه ها ضایعات مصالح تا حد چشمگیری کاهش می یابد و در نتیجه برشکاری های کمتر آلودگی های صوتی به حداقل می رسد. به دلیل کاهش وزن نما، بار وارده بر اسکلت اصلی ساختمان از کاهش چشگیری برخوردار خواهد شد و در نتیجه میزان کمتری از میلگرد و بتون در ساختمان مصرف می شود که باعث کاهش هزینه های ساختمانی می گردد. سیستم نمای خشک آجری نوعی از اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما، شامل پنل های رسی، سنگ، آجر، چوب و غیره از ملات سیمانی و چسب استفاده نمی شود، بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده می شود. از آنجا که نمای یک ساختمان همواره در پیش چشم مشتریان و شهروندان قرار دارد به نوعی نشان دهنده هویت و سبک معماری آن شهر نیز به حساب میآید. نمای سایبان خورشیدی نوعی کنترل خورشیدی است که میتواند برای بهینه سازی میزان افزایش گرمای خورشید و نور مرئی وارد شده در یک ساختمان استفاده شود. می توان بر اساس نوع پروژه و لزوم سازه های زیر ساخت را آبکاری و بر افزایش عمر مفید آن افزود.

نمای خشک نمایان

C onte​nt has been generat᠎ed by behsaznama Content​ Generator DE MO.

سازه ها زیر ساخت را می توان به صورت جوشی و یا پیچ و مهره کامل به سطح خارجی ساختمان متصل کرد. سرعت اجرای نما و اجرای نمای خارجی ساختمان بلافاصله بعد از اسکلت بندی و همچنین کاهش خواب سرمایه در پروژه های ساختمانی. سرعت و نصب قطعات از نظر زمان و هزینه به صرفه خواهد بود. نصب این گونه نماها به سرعت انجام میشود اما نیاز به اجرای دقیق و نظارت بالا دارد. از نظر زیبایی و عناصر معماری، این نوع بسیار محبوب است اما از نظر امنیت در زمان زلزله نیاز به استفاده از مصالح مناسب و دقت در اجرا دارد. نمای استیل و شیشه که از انواع نمای خشک محسوب میشود، از صفحات شیشهای که توسط عناصر فولادی عمودی جداگانه تشکیل نحوه اجرای نمای سنگ خشک شدهاند، ساخته میشود. نماهای دیواری عایق بندی شده ساندویچ پنلهای صفحهای فلزی کامپوزیتی یا پنلهای بتونی با عایق بندی بین عناصر داخلی و خارجی بتنی هستند.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

Data was c reated by behsaznama Content G ener᠎at​or Demover᠎sion .

اجرای نما ایجاد کنید. یک قلدر دبیرستانی از آن می ترسید

از پنلهای معماری پیش ساخته همچنین برای روکش کردن تمام یا بخشی از نمای ساختمان یا دیوارهای محوطه سازی و دیوارهای امنیتی استفاده میشود. طیف گستردهای از سیستمهای سایبان خورشیدی وجود دارند که ممکن است به عنوان بخشی از نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد و در آن گنجانده شود. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. این نوع اتصالات طبق سفارش مشتری و نوع نما، طراحی و در کارخانه تولید و در ابعاد و تعداد موردنظر جهت اجرای نمای خشک تهیه می شوند.

پوشش تئوری این نوع از رنگ نمای ساختمان برابر ۹ تا ۱۰ متر مربع به ازای هر لیتر است که با اجرای موارد مذکور می توانید تا ۲ متر مربع به مقدار عنوان شده اضافه کنید که در نوع خود بسیار می تواند در کاهش هزینه های شما در خرید رنگ های بیشتر تاثیر بگذارد. به شدت کاهش خواهد یافت و لذا تاثیر بسزایی بر افزایش کیفیت خواهد داشت. این نما دوام بالایی دارد ولی وزن سازه را افزایش میدهد. این امر میتواند تأثیر به سزایی در مصرف انرژی ساختمان و همچنین آسایش حرارتی و بصری ساکنین داشته باشد و افراد را در برابر گرما و نور مستقیم خورشید در روزهای گرم و آفتابی محافظت کند. برای توسعه المان های طراحی نما به منظور ایجاد زیبایی و کنترل نور و شرایط جوی انواع نماهای پرده ای بخصوص در نماهای آجری را می توان ایجاد کرد. از این سبک نما ها به صورت مستقل می توان به عنوان پوشش و محدود کننده دید و نور برای پنجره ها و تراسها استفاده کرد. اگر بخواهیم به برخی از رایجترین مصالح در این نما اشاره کنیم میتوان به؛ کاشی، سرامیک خشک پرسلانی، سفالینه، صفحات آلومینیوم کامپوزیت، تایل تراکوتا یا کرتین والها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید