یک نمای خشک ایجاد کنید که بتوانید به آن افتخار کنید

4. عاری بودن سطح آجر از هر گونه آلودگی به دلیل اینکه این روش اصطلاحا “خشک” است و ملاتی وجود ندارد که منجر به کثیفی نما شود. یکی دیگر از مصالح سیستم خشک که به دلیل زیبایی و ماهیت های منحصر به فردش مورد توجه و استفاده معماران به نام واقع شده است نمای کرتین وال نام دارد. در سیستم نمای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات و نیز مشخص بودن نقشههای اجرایی و پنلهای استاندارد شده میزان ضایعات و نخالههای ساختمانی بسیار کم بوده و اجرای آن بدون سر وصدا انجام میپذیرد. ناگفته نماند، پروژهای که مجری مسئولیت اجرایی آن را بر عهده دارد، ممکن است مسکونی، تجاری یا اداری باشد. به کمک این مصالح می­توان بدون هیچ محدودیتی و متناسب با ذائقه و سلیقه طراح، نماهایی خاص و شاخص را اجرایی نمود. مجری میتواند مسئولیت یک بخش یا همه بخشهای یک پروژه ساختمانی خاص را بر عهده داشته باشد.

نقد برای نمای خشک

استفاده از نمای خشک میتواند وزن و حجم فوندانسیون ساختمان را با تقریب خوبی کاهش دهد. به دلیل تنوع بسیار زیاد متریال هایی که می توانند فینیشینگ خارجی ساختمان و نمای بنا را فرم دهند بیشترین گروه های متریالی و سیستمی که می توانند معرف و نماینده سایرین باشند از نظر تفاوت های ساختاری موجود در رفتار مابین سیستم های صنعتی و سنتی مورد آنالیز قرار گرفته اند. برای مثال، مجری میتواند در قالب پیمانکار برحسب تخصصی که دارد، مسئول ساخت اسکلت سازه باشد و یا صفر تا صد سیستم لوله کشی را بر عهده بگیرد. پر واضح است که در صورت استفاده از این سیستم نه تنها محدود نمیشوید، بلکه از مزایای نمای خشک نیز بهرهمند خواهید شد. از مزایای این قطعه ساختمانی میتوان به قیمت مناسب، سازگاری با اقلیمهای مختلف، وزن پایین، تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و مقاوم بودن آن در برابر اشعه uv نام برد. Th᠎is con tent was w​ritt en with behsaznama Content G​enerator D emov ersion.

مقاومت این محصول در برابر حریق به گونه­ای است که در دمای بالا موجب انتشار آتش و درگیر شدن سایر بخش­های سازه و یا تولید گازهای سمی نمی­شود و به ساکنین فرصت کافی را جهت تخلیه ساختمان می­دهد. در این نوع نما نیازی نیست که نگران نم و رطوبت ساختمان باشید زیرا به دلیل تهویهپذیر بودن فضای میانی خشک شدن رطوبت از روی دیوارهی ساختمان به سرعت اتفاق می افتد. این مزیت باعث می­شود این محصولات در دمای بالا موجب انتشار آتش و درگیر شدن سایر بخش­های سازه و یا تولید گازهای سمی نشود و ساکنین فرصت کافی جهت تخلیه ساختمان را داشته باشند. این مصالح با ضخامت 10 تا 15 میلی متر در فضاهای داخلی سازه جهت اجرای نمای دلخواه مورد استفاده قرار می­گیرند. رنگ نمای ساختمان جزو پرکاربردترین پوششهای رنگی است که در سال های اخیر به جهت ایجاد یک نمای کلی فوقالعاده جذاب و دیدنی بر روی بسیاری از ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته است. مجری بهتر است مراحل اجرای نمای کرتین وال را براساس نیازهای اولیه پروژه از جمله مشخصات ساختمان (نوع کاربری، تعداد طبقات، متراژ و غیره)، شرایط آب و هوایی، بودجه و سایر موارد بررسی کند.

نمای خشک سنگ

با توجه به نوع مواد مصرفی و تکنیک­های ویژه ساخت، GRC تولید شده در واحد تولیدی پارس نما توانایی مقاومت در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی را داشته و به راحتی می­توان از آن در شرایط آب و هوایی خاص از بسیار سرد تا بسیار گرم و نیز مرطوب نیز در اقصی نقاط دنیا استفاده کرد. اما در مورد برخی نماهای خاص مانند کرتین وال که نیاز به دانش و تخصصی بالا در حوزه طراحی و اجرا دارد، تنها تیمی حرفه ای در قالب «مجری نمای کرتین وال» میتواند این اطمینان را حاصل نماید که مراحل ساخت و نصب کاملا استاندارد و صحیح اجرا می شوند. GRG/GFRGشامل­ گچ­، الیاف شیشه و افزودنی­های خاص می­باشد و برای تولید قطعات داخلی با ضخامت کم، سبک وزن و در عین حال قوی مورد استفاده قرار می­گیرد. GRG مصالح کامپوزیتی بر پایة گچ می­باشد که از ترکیب گچ مخصوص، الیاف شیشه­ای و سایر مواد افزودنی مورد نیاز تولید می­شود. افزودنی­هایی که معمولاً در صنایع گچ استفاده می­شوند، قابل استفاده در تولید GRG قابل استفاده می­باشند. الیاف تقویتی دارای نقش اصلی در استحکام و مقاومت قطعات کامپوزیت هستند که تعدادی از انواع آن شامل الیاف شیشه، الیاف آرامید، الیاف کربن، کولار و غیره می­باشند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نما های خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید