یک کارآمد روش اجرای نما

امروزه اغلب افراد در طراحی نمای ویلای خود از نمای مدرن استفاده میکنند که البته این نما در کشورمان ایران نیز طرفداران زیادی را به سمت خود جلب نموده است. در طراحی نمای ساختمان مسکونی سبک و طرح های بسیاری از جمله نمای کلاسیک ، نمای دیکانستراکشن ، نمای مدرن ، نمای فولدینگ ، نمای سنتی ایرانی و… شرکتهای مشاور نما میتوانند بهخوبی و بادانش خود سبک معماری مناسب برای نمای ساختمان شمارا مشخص کرده و طراحی را متناسب با آن سبک انجام دهند. شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گرانتر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد. به طوری که در ساخت و سازهای امروزی طراحی نمای ساختمان مرحله مهمتر و با ارزشتری نسبت به ساخت بدنه داخلی آن است. کاملاً واضح و روشن است که معیارهای مرتبط با کیفیت و دوام رنگ در جایگاه خود بسیار مهم است زیرا هر چقدر مرغوبیت محصول بیشتر باشد به همان نسبت دوره های زمانی برای پوشش دهی مجدد سطوح افزایش پیدا خواهد کرد بطوریکه تنها با یکبار رنگ آمیزی می توانید شاهد پایداری و ماندگاری آن ها برای سالیان طولانی باشید. در کل، نتیجه گیری ما این است که هر چه تنوع رنگ و کیفیت نمای انتخابی بیشتر باشد، در زیبایی ساختمان تأثیر چند برابری خواهد گذاشت. This art᠎icle w​as g ener​ated with the  help  of G SA Con te᠎nt G en᠎erator DEMO!

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

گفتیم که علاوه بر کیفیت نمای ساختمان، حائز اهمیت است که بدانیم چه نمایی را برای چه نوع ساختمانهایی به کار ببریم؛ مثلاً برای یک ساختمان ویلایی پیشنهاد میشود که از نمای آجری استفاده نشود. هر چه سریعتر این کار را انجام دهید کار ساده تر خواهد بود. کالیبراسون و آماده سازی برای نصب با توجه به نقشه های اجرایی و کارگاهی تهیه شده برای هر پروژه، در کارخانه انجام میشود. در این روش از پیچ و قلاب برای نصب سرامیک استفاده می شود. نمای خشک مورد استفاده درقابهای آلومینیومی قرار داده میشود و از هر چهار طرف درزگیر قرار میگیرد. سرامیک هایی که روی نمای سرامیک خشک به کار برده می شود انواع مختلفی دارد. انواع دیگر نیز ممکن است در طراحی ساختمان مدرن و کلاسیک استفاده نمای خشک در ساختمان شود. غالباً امروزه برای ساختن ساختمانهای ویلایی از نماهای مدرن و ساده که در بالا ذکر کردیم استفاده میشود. برای طراحی نمای خانه ویلایی مدرن ممکن است از مواد مختلفی مانند شیشه، سنگ، چوب و غیره استفاده شود. البته عدهای از طراحان ساختمان ویلایی، به منظور افزایش زیبایی ساختمان، مواد مختلف ذکر شده را با یکدیگر ترکیب کرده و در نمای ساختمان به کار میبرند. در واقع نحوه ایجاد نما برای یک ساختمان با توجه به کارکرد آن ساختمان، میتواند در طراحی ما نقش بسزایی داشته باشد.

نمای خشک نمایان

Post was c᠎re at᠎ed by behsaznama Con te​nt Generat or D᠎emov​er᠎sion​.

سیستم های مدرن نما

جالب است بدانید که نمای ساختمان در دنیای امروز نقش بسیار شگفتی در زیباییهای مختص به یک ساختمان دارد. کاربرد نمای ساختمان در زمانهای گذشته غالباً به عنوان نقش حفاظتی برای ساختمانها بود. فراوانی، تنوع، استحکام و امکان ترکیب با مصالح دیگر، از جمله مهمترین نقاط قوتی هستند که در زمان مشاوره نمای ساختمان، سازندگان را به استفاده از سنگ در نمای ساختمان ترغیب میکند. در نماهای طرحدار بهتر است با شاسیکشی هر بخش را جداگانه اجرا و مشخص کرد تا در مرحله سنگچینی دچار مشکل نشویم. بهتر است بدانید، در حال حاضر در اکثر طراحی ساختمانهای مدرن، از ورقهای رنگارنگ کامپوزیت استفاده میکنند. نمای یک ویلا بهتر است متناسب با نحوه طراحی داخل ساختمان ویلا طراحی شود. در واقع این که نمای یک ساختمان چگونه ساخته شود، میتواند بر روند و فرایند ساخت بقیه قسمتهای ساختمان تأثیر بگذارد. انتخاب و خرید مصالح مرغوب، علاوه بر اینکه نمای کار را تمیز و شیکتر ارائه میدهد، ماندگاری بهتری نیز خواهد داشت. همه ما به هنگام خرید یک منزل مسکونی یا هر ساختمان دیگر، شاید اولین و مهمترین معیاری که مورد توجه و بررسی قرار میدهیم، نمای ساختمان و نحوه طراحی نمای ساختمان است. می باشد به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می گردد.

Post h​as been gener​ated ᠎with t​he he​lp of behsaznama Content Gen᠎erat or DEMO.

ی ساختمان، روز به روز در حال افزایش است.

روش شیار زنی و سیم آرماتوربند: برای اسکوپ کردن سنگ ها، شیار هایی رو به وسیله دستگاه فرز در پشت سنگ ایجاد کرده و این شیار ها رو با سیم آرماتوربند به هم وصل می کنیم. طراحی نمای ساختمان کامپوزیت به وسیله استفاده از ورقهای کامپوزیت آلومینیومی انجام میشود. باید دقّت شود که حتماً از بست فولادین و ضد زنگ استفاده شود. برای اجرای سنگ کاری خارجی و یا به عبارتی سنگ کاری نمای ساختمان، مراحل زیر باید طی بشن. با گسترش صنعت شهرسازی و شهرک سازی و همچنین افزایش تقاضا برای ساخت ساختمانها و برجها و آپارتمانهای مختلف، میزان نیاز به طراحانی حرفهای و زبده برای طراحی نمای ساختمان، روز به روز در حال افزایش است. همچنین نمیتواند به خوبی به عنوان عایق صوتی عمل کند. مهمترین مزایای کامپوزیت نما، داشتن وزنی سبک، تنوع رنگ بالا و همچنین مقاومت حرارتی، رطوبتی و صوتی است. مهمترین کاربرد چسب پلی اورتان در صنعت خودروسازی برای ساخت ورقهای قالب سازی، کامپوزیت، ساخت انواع شیشههای جلو پنجره و غیره است. در حقیقت نمای ساختمان همانند یک پوشش سبب شکل دادن و روح دادن به یک ساختمان میشود و همانطور که اشاره شد مهمترین بخش برای یک ساختمان، نمای آن به حساب میآید. میدانیم که کار هرکسی نیست که بخواهد با استفاده از نرم افزارهای ویژه، نما و طرح یک ساختمان را طراحی کرده و سپس توسط عوامل اجرایی و معمار، ساختمان مذکور را به مرحله ساخت برساند. This c ontent w᠎as done by behsaznama C​onte​nt Generato᠎r DEMO !

دیدگاهتان را بنویسید